ANEM A VEURE i VIURE ÒPERA AL TEATRE DEL LICEU!

Un grup de 22 alumnes de tots els cursos de l’Institut va assistir, el diumenge 9 de juny, a la representació de l’òpera Tosca, de Giacomo Puccini, al Gran Teatre del Liceu.

Aquesta funció forma part de les entrades que el Gran Teatre del Liceu de Barcelona ofereix, en unes condicions molt bones i en una funció amb públic adult, a alumnes de secundària amb la intenció d’aconseguir que els joves perdin la por a l’òpera i esdevinguin públic habitual en el futur.

En aquesta òpera, on odi, amor, passió, violència i religió van de bracet, Puccini aprofita els ideals d’igualtat, fraternitat i llibertat de la Revolució francesa i situa l’obra en el context dels temps convulsos de la Roma envaïda per Napoleó. Viure per l’art i morir per l’amor són les dues constants de Tosca, el triangle visceral perfecte entre Cavaradossi, Tosca i Scarpia.

En aquesta òpera verista, Puccini va buscar el màxim de realisme i per això va incloure un dels tòpics literaris d’aquest corrent: un final dramàtic, sanguinari i truculent. A Tosca moren els quatre protagonistes, les quatre són morts violentes i, fins i tot, la de Cavaradossi ve precedida de tortura.

En definitiva, diumenge vam veure i viure una òpera impactant que va agradar molt a l’alumnat. El curs vinent assistirem dins aquest mateix programa a l’assaig general de Turandot, també de Puccini, el 4 d’octubre del 2019, i a la famosa òpera Carmen, de Georges Bizet, el 14 de juny de 2020 en una funció amb públic adult.