Alumnes-instrumentistes

Només un 7,8% de la població de l’Estat espanyol sap tocar un instrument, per bé que quasi el 90% té com a hàbit cultural escoltar música. Però no hi ha res com escoltar-la en directe. Al nostre institut, sense comptar els guitarristes, pianistes i bateries, hem pogut reunir vuit alumnes músics d’instruments ben variats (flauta travessera, clarinet, tenora, saxo, trompeta, violí i violoncel) que han fet un concert-audició, en diferents torns, per a tot l’alumnat de 1r d’ESO i per a l’alumnat de 1r de batxillerat d’Arts escèniques.

A l’inici cada alumne/a ha ensenyat el seu instrument i interpretat una peça. Finalment tots junts han interpretat una harmonització d’El cant dels ocells

La música estimula moltes capacitats intel·lectuals, afavoreix la socialització, la integració, millora l’autoestima, augmenta la permeabilitat per a nous coneixements i per al pensament abstracte, desenvolupa la capacitat per treballar en equip, afavoreix el respecte, la tolerància, etc, etc, etc. Davant de tants avantatges ens hauríem de preguntar per què al nostre país la música i l’educació musical es valoren tan poc i per què tenim tants pocs alumnes que estudien música fora del centre.

En qualsevol cas, no hem deixat escapar l’oportunitat i l’alumnat de 1r d’ESO i de 1r de batxillerat d’Arts escèniques han pogut gaudir de la música en directe durant una estona.