Benvinguts a la web del nostre Centre
VIDEO ANIVERSARI 30 ANYS INSTITUT CANDELERA
Col·laboració amb la revista del centre
Revista Òmnium de l’INS Candelera (curs 23-24)
Preinscripció 1r d’ESO – Oferta inicial de places
Preinscripció 1r d’ESO – Oferta inicial de places
El 9 de març els alumnes de l’optativa de música de 4t d’ESO han visitat la Filmoteca de Catalunya, a Barcelona. A banda de visitar les instal·lacions, han fet un taller d’anàlisi fílmic, molt relacionat amb algunes de les coses que estudien aquests alumnes en aquesta assignatura.
El passat 8 de març l’alumnat i el professorat del PFI Auxiliar d’obres d’interior i pintura del nostre centre va desplaçar-se a un obra que està realitzant l’empresa SERCONS S.L. al centre de l’Ametlla de Mar.
Durant la visita, que s’emmarca dintre dels mòdul professionals d’obra de paleta bàsica i formació bàsica de riscos laborals, els alumnes, acompanyats pel gerent de Sercons Fabián Piñol, van poder conèixer de primera mà els diferents elements i activitats que es desenvolupen en una obra en fase de construcció d’estructures així com també el conjunt de riscos i mesures de prevenció associats a aquestes activitats.
Els propers mesos continuarem amb les visites d’obra per veure les següents fases del procediment constructiu d’una nova edificació.
Des de l’equip docent del PFI i del conjunt de l’institut volem agraïr a Fabián i a SERCONS S.L. la seva col·laboració en la formació del nostre alumnat.
El passat mes de desembre l’alumnat de 3r d’ESO, va gaudir d’uns dies ben merescuts a la neu, i aquesta primera setmana de març n’ha gaudit l’alumnat de 2n d’ESO.
L’esquiada ha tingut lloc a Andorra, també han pogut gaudir dels banys termals de Caldea com de la visita a Andorra.
A partir de dilluns i durant 15 dies, tindrem al nostre centre una exposició sobre l’aranès que tot l’institut podrà visitar.
Els alumnes de 1r Batxibac han realitzat un treball per a estudiar La Renaissance i n’han fet una exposició oral a classe.
Divendres 25 de febrer, els alumnes de 1r i 2n de CFGM Gestió administrativa Promoció Turística vam visitar l’Oficina de Turisme de L’Ametlla de Mar. El Damià, la Gemma i l’Eva gestionen l’Oficina de Turisme i es dediquen a planificar l’oferta turística, agendar i organitzar les activitats, gestionar les xarxes socials, l’atenció als usuaris, a més de recomanar llocs turístics atractius.
En primer lloc van explicar-nos tot sobre la seva feina i ens varen informar dels principals productes turístics com el submarinisme, Tuna Tour Experience, el caiac, el snorkel, les jornades gastronòmiques, els concursos de fotografies, entre molts altres.
Fonamentalment es tracta d’un turisme familiar, la procedència del qual és majoritàriament França, també Catalunya i la resta d’Espanya. Expliquen que el que més agrada és fer el GR, des d’on es visiten les platges i cales més boniques de L’Ametlla de Mar.
Principalment, es publiciten mitjançant xarxes socials (instagram, facebook) on publiquen diàriament tot tipus de notícies, fotos i activitats, i interactuen moltíssim amb els seus seguidors per poder saber el que més els agrada, adaptant-se contínuament a les novetats del sector.
El turisme és doncs, el principal motor econòmic i la primera font d’ingressos de l’Ametlla de Mar.
Els alumnes i les alumnes de Cultura Clàssica de 1r d’ESO han realitzat un projecte amb la professora Olga Valldepérez relacionat amb el mite clàssic sobre l’Origen de Medusa. Primerament, van llegir la història de Medusa i les gestes de Perseu i, a continuació, van crear el cap de Medusa utilitzant diferents materials per aconseguir el resultat final que podeu veure a les imatges següents.
Per si voleu saber la seva història…
Medusa era una dona humana que va ser castigada per Atena. Atena la va convertir en un monstre sense ànima, de mans metàl·liques i ullals afilats. Els seus cabells eren serps i la seva mirada tenia el poder de petrificar.
Polidectes, per venjança contra Perseu, va enviar-lo a matar Medusa amb l’esperança que no ho pogués aconseguir. Hermes i Atena el van ajudar donant-li una falç, un sac, un casc que el feia invisible, unes sandàlies alades i un escut. Perseu va poder tallar el cap de Medusa i la va portar fins a Serifós on va poder matar Polidectes: li va ensenyar el cap decapitat i es va convertir en pedra. Perseu va regalar el cap a la deessa Atena. És per això que el porta al seu escut com a arma, ja que continuava conservant el seu poder petrificador.
El 15 de febrer els alumnes de 3r d’ESO han gaudit d’una sessió cultural, avinentesa de l’editorial Burlington Books, on han pogut aprendre curiositats sobre els àpats, la família reial britànica i els símbols de cada regió que forma el Regne Unit.
El divendres dia 11 de febrer l’Institut Candelera va estrenar a la Cala Ràdio el nou projecte musical i cultural amb alumnes de francès i de música de 4t d’ESO. El projecte es diu “La volta al món en 80 cançons” / “Le tour du monde en 80 chansons” i és del mateix format que l’anterior (365 dies, cançons i històries). Es tracta d’un recorregut per tot el món amb cançons que en el seu títol porten el nom d’una ciutat, un país, un continent, una poble…, en definitiva llocs dels 5 continents i els hem ordenat alfabèticament de A a Z. Us adjuntem l’arxiu amb les 80 cançons i cada dia de dilluns a divendres en dies lectius escoltarem una amb les explicacions dels alumnes. Esperem que us agradi. L’enllaç és el següent:
https://www.lacalartv.cat/2022/02/15/la-volta-al-mon-en-80-cancons/
L’alumnat de 1r d’ESO aprèn el nom i característiques d’instruments musicals en anglès.
Divendres 11 de febrer l’alumnat de 1r i 2n d’ESO es va desplaçar a Tortosa per fer una doble visita: al Museu de les Matemàtiques i a donar un passeig amb “Lo Sirgador”. La primera va consistir en veure l’exposició que portava per títol “Prohibit no tocar”. Allí, l’alumnat va poder jugar i resoldre molts reptes matemàtics manipulatius que hi havia plantejats i, a més, va construir una cúpula de Leonardo. Amb la segona se’ls va portar pel riu Ebre amb un llaüt de riu i se’ls va fer una explicació sobre història de la ciutat i fauna i flora del bosc de ribera.
El passat 27 de gener els alumnes de 1r de batxillerat van rebre la visita de la professora Núria Ruiz qui imparteix classe a la URV i que des de fa alguns anys es dedica a assessorar als alumnes sobre quins serien els passos previs a seguir per triar la temàtica del TDR ( Treball de Recerca) i per posar-se a treballar en la seva realització. Al final de la sessió, aquells alumnes que ja tenen una idea sobre el tema del seu treball, van tenir la oportunitat de preguntar com encarar-lo o com donar forma a la idea que tenien.
Com cada any al centre hem recordat que el 11 de febrer es commemora el dia Internacional de la dona i la nena en la Ciència. El propòsit es incentivar a les joves a seguir estudis científics i tecnològics donant-los referents de dones científiques.
Enguany les alumnes de 4t d’ESO de Cultura Científica i de Ciències de Món Contemporani de 1r de Batxillerat han col·laborat amb la proposta de la regidoria de Turisme de l’Ajuntament i l’empresa Plancton estudiant la biografia i la trajectòria científica de dones astrònomes.
En aquestes classes hem dissenyat uns pòsters informatius que es podran veure als aparadors del comerços del poble que s’han sumat a la iniciativa.
Els alumnes de 2n de Bat A (modalitat Humanitats – Ciències socials) han passat un dia a Barcelona descobrint la ruta del Modernisme. Han pogut apreciar l’essència d’aquest corrent cultural i artístic a través dels seus principals edificis i detalls arquitectònics a la Pedrera, la casa Batlló, la casa dels Lleó Morera, el Palau de la Música Catalana i la casa Calvet.
L’alumnat de 1r BAT B (modalitat ciències i tecnologia) participa en el taller “Experiències amb la catàlisi de les reaccions químiques” a la Facultat de Química de la URV. Després de rebre una explicació teòrica ha pogut dur a terme experiments referents al tema.