Formació en centres de treball

Entre els diferents mòduls que conformen els estudis de formació professional destaca per la seva càrrega horària el mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT).

L’FCT, més conegut de manera col·loquial com pràctiques en empreses, són estades formatives no laborals que realitza tot l’alumnat dels programes de formació i inserció, formació professional inicial i ensenyaments de règims especials en centres de treball.

Aquestes són no retribuïdes i completen la formació rebuda per l’alumnat al centre educatiu.

La relació entre l’alumnat, l’empresa i el centre educatiu s’estableix mitjançant un acord de col·laboració que estableix les condicions de l’estada i que ha de ser autoritzat pel Servei de Programes i Projectes de Foment dels Ensenyaments Professionals de la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial.

Les pràctiques i estades estan cobertes per l’assegurança escolar sempre que l’alumnat estigui matriculat i es compleixin els requisits reglamentaris.

Si pots acreditar que durant la teva vida laboral has realitzat activitats relacionades amb la formació que estas cursant pots sol·licitar l’exempció total o parcial del mòdul i no hauràs de realitzar les hores del mateix.

El seguiment de l’FCT es realitza tant per l’alumnat, el tutor de pràctiques del centre educatiu i el tutor de pràctiques de l’empresa. Per fer-ho es fa ús de l’aplicatiu habilitat per la Cambra de Comerç:

En els CFGM i CFGS en modalitat Dual aquest mòdul FCT, juntament amb el mòdul de síntesi o de projecte (empresa a l’aula per al CFGM de Gestió Administrativa), conformen una estada a l’empresa amb una càrrega horaria d’unes 1000 hores en la que si que s’estableix una relació laboral amb l’empresa, mitjançant contracte o beca, i per la que sí que es percep una retribució econòmica a canvi.

Si tens una empresa, l’FCT i l’FP Dual t’apropen personal amb una millor qualificació professional i amb formació específica del teu àmbit o activitat professional. Consulta més informació sobre tots els beneficis de l’FP per l’empresa aquí. (aquí afegirem l’enllaç a la pàgina Empresa i FP).

ORDRE ENS/241/2015, de 27 de juliol, de la formació en centres de treball.

Normativa de l’FCT 2022-2023.

Document per sol·licitud d’exempcions.

Declaració de renúncia de l’alumne a fer el mòdul de l’FCT a l’empresa.

Descarrega l’App QBiD Alumnes – Android

Descarrega l’App QBiD Alumnes – Apple

Guia de l’aprenent de l’FP Dual