Empresa i FP

Les diferents modalitats d’estada a l’empresa que poden realitzar els alumnes que cursen formació professional suposen una gran oportunitat per millorar la competitivitat de les empreses col·laboradores mentre es contribueix a la millora de la política de responsabilitat social corporativa.

Incorporar alumnat en pràctiques suposa una millora en la qualificació professional del personal, creant un planter d’aprenents formats en la cultura i processos de l’empresa i possibilitant identificar i captar talent de cara a noves incorporacions de personal.

En la formació professional, l’alumnat pot arribar a un centre de treball per dos vies. D’una banda, en la modalitat tradicional, acudeix al centre de treball per completar la seva formació dintre del mòdul de formació en centres de treball (FCT). Aquestes pràctiques són no remunerades, estan cobertes per l’assegurança escolar i la relació alumne-empresa-centre educatiu s’estableix mitjançant un acord formatiu.

En la modalitat Dual, l’estada a l’empresa s’incrementa fins un total d’unes 1000 hores. A diferencia de la modalitat tradicional, la relació alumne-empresa en dual pot establir-se mitjançant un contracte laboral (de tres mesos de durada mínima i amb les condicions d’aquest) o una beca (donant-lo d’alta a la seguretat social). En totes dues opcions l’alumnat percep una retribució econòmica i queda cobert per la seguretat social. En aquesta modalitat l’empresa rep bonificacions econòmiques d’entre el 70% i el 100% en la seguretat social i fins a 1800 € en transformacions de contractes a indefinits.

L’empresa ha de fer el seguiment i tutorització de l’alumnat mitjançant la figura del tutor de pràctiques. A més, en el cas de l’FP Dual i també s’estableix una comissió de seguiment i avaluació amb membres de l’equip docent i el tutor de pràctiques.

L’institut Candelera ofereix el PFI d’auxiliar d’obres d’interior i pintura (EO04) en modalitat FCT, de manera que els alumnes acudeixen a l’empresa un total de 180 hores. En aquest cas, poden incorporar aquest alumnes empreses del sector de la construcció, pintura, instal·ladors de plaques de guix laminat, guixaires i multiserveis que es dediquin tant a l’obra nova, manteniment i reforma d’edificis o a l’obra civil.

Pel que fa al CFGM de Gestió Administrativa, promoció turística (CFPM AG10) s’ofereix tant en modalitat FCT, amb un total de 416 hores a l’empresa, com en Dual. En totes dues modalitats l’estada es pot realitzar en un gran ventall d’empreses de diferents sectors professionals sempre i quan les activitats a realitzar per l’alumnat siguin les pròpies de l’estudi. Entre les empreses més habituals trobem gestories, assessories, immobiliaries, hotels, càmpings, ajuntaments, oficines de turisme i oficines i administracions d’empreses de diferents àmbits.

Guia de contractes SEPE 2022

Quadríptic resum contractes

Plataforma de seguiment i valoració de l’estudiant (qBid)

Descarrega l’App QBiD Empreses – Android