A 1r d’ESO Creem el cap de Medusa

Els alumnes i les alumnes de Cultura Clàssica de 1r d’ESO han realitzat un projecte amb la professora Olga Valldepérez relacionat amb el mite clàssic sobre l’Origen de Medusa. Primerament, van llegir la història de Medusa i les gestes de Perseu i, a continuació, van crear el cap de Medusa utilitzant diferents materials per aconseguir el resultat final que podeu veure a les imatges següents.

Per si voleu saber la seva història…

Medusa era una dona humana que va ser castigada per Atena. Atena la va convertir en un monstre sense ànima, de mans metàl·liques i ullals afilats. Els seus cabells eren serps i la seva mirada tenia el poder de petrificar.

Polidectes, per venjança contra Perseu, va enviar-lo a matar Medusa amb l’esperança que no ho pogués aconseguir. Hermes i Atena el van ajudar donant-li una falç, un sac, un casc que el feia invisible, unes sandàlies alades i un escut. Perseu va poder tallar el cap de Medusa i la va portar fins a Serifós on va poder matar Polidectes: li va ensenyar el cap decapitat i es va convertir en pedra. Perseu va regalar el cap a la deessa Atena. És per això que el porta al seu escut com a arma, ja que continuava conservant el seu poder petrificador.