Nom del Projecte: LAB Remot 5G per a Robòtica Col·laborativa
Centre educatiu que coordina el projecte: CIFP Nicolás Larburu LHII (Barakaldo)
Participen també el Institut de Badia del Vallés (Badia del Vallés, Catalunya), el Centre d’FP Afundación de Vigo (Vigo, Galícia) i Laudioalde Lanbide Eskola (Laudio, País Basc) i l’empresa Kolbi Electrònica
Aquest projecte pretén treballar la Robòtica Col·laborativa, IoT, comunicació 5G, Ciberseguretat i Cloud computing dins de la indústria 4.0 per a desenvolupar les competències professionals del professorat i alumnat dels centres participants, generar guies i continguts didàctics i compartir-los amb altres centres d’FP. Es crearà una estació de treball robòtica amb una xarxa de comunicació avançada, Internet of Things, Ciberseguretat i xarxa 5G que encaminarà la informació de sensors i del sistema al Núvol per a ser processada. El treball serà desenvolupat per alumnat amb la supervisió del seu professorat que plantejaran el treball per projectes intermodulars col·laborant entre els diferents departaments implicats, posant en relleu les competències transversals.
Nombre del Proyecto: LAB Remoto 5G para Robótica Colaborativa
Centro educativo que coordina el proyecto: CIFP Nicolás Larburu LHII (Barakaldo)
Participan también el Institut de Badia del Vallés (Badia del Vallés, Cataluña), el Centro de FP Afundación de Vigo (Vigo, Galicia) y Laudioalde Lanbide Eskola (Laudio, País Vasco) y la empresa Kolbi Electrónica
Este proyecto pretende trabajar la Robótica Colaborativa, IoT, comunicación 5G, Ciberseguridad y Cloud computing dentro de la industria 4.0 para desarrollar las competencias profesionales del profesorado y alumnado de los centros participantes, generar guías y contenidos didácticos y compartirlos con otros centros de FP. Se creará una estación de trabajo robótica con una red de comunicación avanzada, Internet of Things, Ciberseguridad y red 5G que encaminará la información de sensores y del sistema a la Nube para ser procesada. El trabajo será desarrollado por alumnado con la supervisión de su profesorado que plantearán el trabajo por proyectos intermodulares colaborando entre los diferentes departamentos implicados, poniendo de relieve las competencias transversales.