Sortida de la Castanyada ESO i Cicles

El darrer divendres dia 28 d’octubre es va dur a terme la sortida de l’alumnat de l’ESO de la Castanyada.

L’organització de la sortida la va fer l’alumnat de 2n de Guia en el medi natural i de temps de lleure (GMN) de l’institut amb l’acompanyament del professorat corresponent.

Aquesta organització es va realitzar des de l’assignatura del Treball de Síntesi que, curricularment, s’articula des del Mòdul Professional 15 Síntesi del currículum per a GMN i Lleure. L’alumnat de cicles és capaç, així, de posar en comú els coneixements i sabers competencials que estan aprenent per tal de resoldre situacions d’aprenentatge reals i significatives.

Es van dividir els grups de manera que 1r i 3r varen anar a l’entorn Natural de Togores i l’alumnat de 2n i 4t a l’Ermita de la Salut. L’horari de la jornada de convivència va ser de 8.00 h a 14.00 h. I les activitats que s’hi van dur a terme van ser:

• Sortida a l’entorn natural establert
                                          • Esmorzar de convivència
                                          • Activitats de dinamització grupal
                                          • Tornada a l’institut
                                          • Fotografia de grup final

L’alumnat de cicles va organitzar una conducció per ciutat i pel medi natural, dels grups, de manera segura i dinàmica, elaborant petits grups i fent participar alumnat de diverses classes per tal de fomentar la convivència, es van preparar els itineraris amb antelació, i es va fer una organització prèvia de les activitats i dels horaris de la sortida que s’havien d’acomplir. També es van elaborar els llistats de material que l’alumnat de l’ESO havia de portar amb el màxim confort i gaudi establint un canal de comunicació previ a la sortida. Cada petit grup de l’ESO tenia assignat uns responsables i/o guies de GMN i lleure, fet que va aportar molta fluïdesa i una bona organització.

La valoració de l’alumnat del GMN i Lleure va ser molt positiva. L’experiència professional va permetre posar en pràctica tot el que es treballa a l’aula; no només van ser conscients del seu aprenentatge, sinó que, a més a més, s’ho van passar d’allò més bé.

Esperem que això sigui l’inici d’un reguitzell d’activitats que puguem oferir a la comunitat educativa de l’Agustí Serra, a banda de la dinamització de patis que ja va començar el passat mes d’octubre.

No cal dir que els objectius d’aquestes activitats és doble: per una banda, aconseguir que l’aprenentatge servei per part de l’alumnat de cicles sigui una oportunitat real i significativa i posar en pràctica el que aprenem i, per una altra, generar activitats que permetin un bon clima i cohesió.

Moltes gràcies a totes les persones que hi van participar i que ho van fer possible.

Fins aviat!