2n Batx visita una central nuclear

El passat 20 d’octubre, amb l’alumnat de 2n de Batxillerat, vam fer una visita a les instal·lacions de la central nuclear Vandellòs I, actualment en estat latent. Va ser molt interessant veure in situ aquest tipus d’instal·lació, tot i estar en procés de desmantellament. Els alumnes van tenir l’oportunitat d’aprendre sobre aquest tipus d’energia que, tot i el rebuig social que genera, es presenta com una alternativa de futur a les energies fòssils, sobretot, en la producció d’electricitat. Ens van explicar, a partir de la història de la central des de la seva construcció l’any 1967, com es desenvolupa un procés de desmantellament, i, per tant, com és el funcionament d’una instal·lació nuclear, quins residus es generen i quina gestió se’n fa. Tot plegat, una activitat molt profitosa.

Aquí us en deixem algunes imatges de la jornada: