L’Institut Agustí Serra al “Festival 10 a la menos 9”

Continuant amb el que ja vam explicar a l’article del dia 20 de març, el passat dimarts 16 d’abril, un grup d’alumnes de 1r de batxillerat científic i humanístic i de 1r del cicle formatiu d’automatització i robòtica industrial, vam anar al CosmoCaixa per assistir a la 9a edició del festival Nacional de Nanociència i Nanotecnologia, 10 a la menos 9, organitzat pel CCiTUB (Centres Científics i Tecnològics de la Universitat de Barcelona).

Aquest curs és la vuitena vegada que participem en aquesta activitat en la qual podem gaudir i aprendre de totes les activitats que, l’organització del programa Nanoeduca com a cada edició, prepara i que permeten a l’alumnat endinsar-se en el nanomón. Aquesta vegada han pogut observar i comprovar diversos fenòmens que tenen lloc en mida nanomètrica, han pogut conversar amb investigadors que els han explicat les seves experiències i, fins i tot, han fet un treball col·laboratiu entre tots i totes les participants per decidir què podem fer per minimitzar problemes mediambientals, i d’aquesta manera intentar assolir alguns dels objectius de desenvolupament sostenible.

En acabar el festival, l’organització CosmoCaixa ens va obsequiar amb la projecció de la pel·lícula “postals d’altres mons” dins del planetari, i ens va permetre quedar-nos a visitar el museu.

Als docents que van anar ens va agradar molt i esperem que l’alumnat també s’ho passés bé.