Jornada “Els valors en l’esport” als PFI

El passat dimarts 27 de febrer va tenir lloc a l’institut la I Jornada Esportiva de la Xarxa 7 Vallès Occidental emmarcada en el Projecte Esports dels Programes de Formació i Inserció (PFI).

El Projecte “Valors en l’esport” sorgeix de la convicció que, a través del món de l’esport o l’activitat física, podem treballar valors fonamentals per al nostre alumnat. Valors com el treball en equip, la cultura de l’esforç, el respecte, aprendre dels errors i lluitar per aconseguir allò que vols.

La metodologia de treball emprada als PFI es basa en la importància d’acomplir activitats que siguin significatives per l’alumnat. Són significatives les activitats quan li són útils, interessants i divertides. És aquesta connexió psicològica la que fa que s’enganxin i treballin. Si l’alumnat treballa és fàcil pel professorat introduir, dins de les activitats, els continguts del currículum. Un alt percentatge d’alumnes troba l’educació física la més divertida de les assignatures. Per tant, per què no aprofitar-ho?

Un matí on vàrem compartir experiències i reflexions amb persones vinculades al món de l’esport en què han participat uns 150 alumnes de diferents perfils professionals de PFI del territori: de l’institut Agustí Serra i Fontanet (Sabadell), institut d’FP Sant Cugat (Sant Cugat del Vallès), institut La Serreta (Rubí), institut L’Estatut (Rubí) i l’institut Estela Ibèrica (Santa Perpètua de Mogoda).

La primera part va consistir en la xerrada a càrrec de l’exfutbolista del Barça, l’Oleguer Presas que actualment porta en projecte l’Escola de futbol La Caserna, a Sabadell per evitar qualsevol mena d’exclusió i una segona xerrada a càrrec del cap de departament del CFGM de Guia de Medi Natural i Temps de Lleure, en Sergi Escriu, per conèixer aquest cicle formatiu.

La segona part de la Jornada va comptar amb la participació de l’alumnat de CFGM de Guia de Medi Natural i Temps de Lleure de l’institut Agustí Serra i Fontanet, qui va dinamitzar la jornada amb activitats i esports que l’alumnat de PFI va acollir amb moltes ganes. Va ser una bona oportunitat per potenciar les relacions interpersonals i fomentar la cohesió grupal, culminant així el projecte Valors en l’Esport treballat a les aules.

Enguany tot l’alumnat ha pogut gaudir d’una samarreta amb un logotip dissenyat per ells mateixos i un esmorzar saludable.

Tot plegat va fer que la Jornada Esportiva fos un èxit! Un dia ideal per trobar-nos, treballar en equip, fomentar la companyonia i el respecte. En general, per treballar tots aquells valors que ens aporta l’esport.

Felicitacions i agraïments a l’Oleguer Presas, exfutbolista del Barça, a tot l’equip docent CFGM de Medi Natural i Temps de Lleure, els equips docents PFI, a l’alumnat, els grans protagonistes, i a les persones col·laboradores pel seu suport.

Va ser una jornada molt engrescadora per tot l’alumnat!