Concurs Joves i Mobilitat que organitza RACC amb la col·laboració del Servei Català del Trànsit

L’alumnat de català de tercer d’ESO treballa el llenguatge publicitari i participa a la 13a edició del concurs Joves i Mobilitat que organitza RACC amb la col·laboració del Servei Català del Trànsit. El concurs s’adreça als alumnes de Secundària, Batxillerat i Cicles formatius i té com a objectiu promoure actituds i valors de mobilitat segura, sostenible i responsable entre els adolescents i joves de Catalunya.

L’edició d’aquest any gira al voltant dels vehicles elèctrics de mobilitat personal, que han irromput als carrers de pobles i ciutats, sumant-se a altres vehicles com les bicicletes, els Skates o els patinets tradicionals. La seva ràpida implantació i ús, han fet que no hi hagi encara una normativa general de referència que fixi en quines condicions han de circular, produint-se un buit legal que les futures normatives hauran de regular. Donat que el nombre d’aquest tipus de vehicles ha anat creixent molt ràpidament, s’han començat a produir els primers problemes de convivència, sobretot amb els vianants, però també amb els altres mitjans de transport. Amb tot, el lema del concurs d’aquest any és: Joves, bicis, patinets….i segureta viària. Què fem?

L’alumna ha reflexionat entorn la mobilitat entesa com un sistema social de convivència i responsabilitat i ens ha donat la seva visió mitjançant un anunci gràfic o un vídeo per a instagram.

Eduquem amb actituds i valors, fomentem una mobilitat sostenible i segura!