21 De Març. Dia Mundial de la Poesia

L’ Institut Antoni Cumella de Granollers ha celebrat el Dia Mundial de la Poesia amb una activitat d’ampliació –entre d’altres-, adreçada als alumnes amb millors resultats en l’assignatura de llengua i literatura de segon d’ESO a primer de batxillerat. És una manera diferent i necessària de fer el tractament de la diversitat.

Consistia a endinsar-se en el món de les gloses, la poesia improvisada i curta. Hem tingut la sort de comptar entre nosaltres amb un expert, Oriol Guinart, professor de ciències del Cumella, que ha estat qui ha conduït l’acte. L’acompanyament musical ha anat a càrrec d’una altra professora del centre, Aina Fuster, amb la col·laboració d’Adrià Gil i Pau Muntada, alumnes de 3r B. Han participat en l’acte un total de 65 alumnes.

A banda d’adquirir coneixements sobre aquestes formes de la poesia popular, s’ha treballat l’agilitat mental, la creativitat i una altra cosa important: divertir-se versificant i fer-ho passar bé als qui ens escolten. Les opinions dels nois i de les noies en l’acabament de l’acte eren que hauríem de fer més sovint activitats d’aquest tipus. Felicitats a tothom per la feina feta i visca la poesia!

Rosa Sagalés – Catedràtica de llengua catalana i literatura

[gdl_gallery title=”Poesia”  width=”170″ height=”170″ ]