Sortida travessa Campdevànol, Montgrony i Planoles

El passat 6 i 7 de novembre de 2014, els alumnes de primer i segon de batxillerat de l’assignatura de Ciències de la Terra vam fer una sortida travessant Campdevànol, Montgrony i Planoles. L ’objectiu de la sortida era realitzar un tall geològic. A mesura que anàvem fent el recorregut, podíem identificar els diferents tipus de materials,  la posició dels estrats, i també les seves estructures geològiques.
El primer dia vam anar a Campdevànol i a Montgrony , aprofitant per seguir la columna sedimentària del mantell del Cadí de Gombrèn fins a Montgrony. Allà hi vam trobar un encavalcament. El segon dia vam sortir del monestir on ens hi vam instal·lar durant una nit fins al coll de la Coma Ermada, travessant diverses làmines encavalcants i trepitjant sediments cada cop més antics. Finalment, vam anar baixant fins a Planoles, on vam agafar el tren per tornar cap a casa.

Va ser una sortida que ens va proporcionar el coneixement necessari per saber com es realitza un tall geològic. Experiència que pels alumnes de batxillerat ens és molt factible per a la selectivitat. I també, per gaudir de la companyia dels companys i professorat que ens van acompanyar, l’Oriol Guinart i el Toni Cornelles.

IMG_6521

“Esforç, coneixement, riures, bellesa, solidaritat i forts lligams entre les persones!”