PREINSCRIPCIÓ CURS 2024/25

Educació secundària obligatòria: del 8 al 20 de març de 2024

El procés és totalment telemàtic, i l’heu de fer al web:
http://preinscripcio.gencat.cat

Hi trobareu les instruccions i el barem de puntuació. Heu d’adjuntar en format digital els documents acreditatius que considereu oportuns.

L’oferta de places la podeu trobar al Mapa Escolar, web:
http://mapaescolar.gencat.cat/ La del nostre centre la teniu a continuació.

En aquest mateix web podeu consultar el PEC, la normativa interna NOFC, i la Carta de Compromís Educatiu, i el currículum actual dels diferents cursos.

Si necessiteu consultar-nos algun dubte, truqueu-nos entre les 09:00 i les 13:00h al telèfon de l’institut: 93 752 24 36.

Campanya de Captació de fons per Open Arms

El proper dijous 31 de març ens visita l’organització Open Arms a 2n ESO. La seva participació s’emmarca dins del Pla d’Acció Tutorial de 2n ESO on es treballa els fenòmens migratoris i les seves implicacions humanitàries.

A banda d’activitats vinculades amb aquesta temàtica, l’alumnat i tutors/es de 2n ESO han engegat una campanya de Captació de fons aprofitant la visita d’Open Arms. Per fer-ho l’alumnat ha elaborat material de difusió i s’ha encarregat de fer la comunicació.

A través de la WEB i l’aplicatiu volem fer extensiva la campanya a tota la comunitat educativa. Les donacions es poden fer en efectiu fins al 31 de març a la Secretaria de l’Institut.

Open Arms és una organització humanitària, no governamental i sense ànim de lucre, la principal missió del qual és protegir la vida dels més vulnerables en situacions d’emergència. Neixen d’una empresa de socorrisme i salvament marítim amb més de 20 anys d’experiència en les costes del territori espanyol. La seva actuació es centra bàsicament en la mediterrània i actualment també tenen una línia d’actuació en l’emergència humanitària a Ucraïna.

https://www.openarms.es/es

Xerrades d’orientació escolar

Amb la col·laboració de l’Ajuntament de Premià de Dalt, la Diputació de Barcelona l’Afa de l’institut i el propi institut s’han organitzat dues xerrades informatives:

  • Per als alumnes de Batxillerat: La xerrada serà online el dia 15 de març a les 17 hores.  Podeu trobar l’enllaç al cartell que anuncia la xerrada
  • Per als alumnes d’ESO: El dimarts 29 de març a les 17 hores a la biblioteca de l’institut

   

 

#BreakTheBias

El nostre institut es suma a la campanya #BreakTheBias per celebrar el Dia Internacional de la Dona.
Imagina un món amb igualtat de gènere.
Un món lliure de prejudicis, estereotips i discriminacions.
Un món divers, equitatiu i inclusiu.
Un món on la diferència es valora i es celebra.
Junts podem forjar la igualtat de les dones.
Col·lectivament tots podem  #BreakTheBias .

Castell de Montsoriu

VISITA AL CASTELL DE MONTSORIU (8/10 febrer 2022, alumnes de 2on ESO)

El Castell de Montsoriu és un magnífic castell gòtic que es troba prop d’Arbúcies, al Montseny. Com tot castell digne d’aquest nom, el castell de Montsoriu és dalt d’un turó, i els alumnes van haver de fer una pujada sostinguda d’uns 45 minuts, per un camí polsegós amb unes vistes esplèndides. Després d’esmorzar al Recinte Jussà, és a dir, la part del castell reservada a la protecció dels pagesos i els serfs en temps de guerra, vam fer una visita guiada on els alumnes van recórrer les muralles, el Recinte Sobirà, el Pati d’Armes i altres parts del castell. Tots dos dies vam tenir un temps magnífic. Aquí teniu una mostra de les fotografies que vam fer durant la visita.

Pregó del Carnestoltes

Benvolgudes famílies:

La rauxa ha arribat al centre a mans de la Reina de Carnestoltes. Una mica de gresca i color per pintar aquests moments complicats i grisos. A partir de dilluns hi ha unes consignes a seguir.

Projecte Miniempreses

Us comuniquem que enguany l’Institut Valerià Pujol participa en el projecte de Miniempreses de la Fundació Junior Achievement. Aquest s’està duent a terme a 1r de Batxillerat Social en la matèria d’Economia de l’Empresa i significa un repte educatiu de gran impacte pedagògic.

Es tracta d’un projecte cooperatiu que consisteix a concebre, dissenyar i executar una idea de negoci integrant els continguts de la matèria al llarg de tot el curs. La innovació i alhora el gran impacte del projecte implica anar més enllà d’elaborar un pla d’empresa en un pla teòric, sinó que contempla produir el producte, vendre’l i fer el tancament de l’exercici amb la consegüent necessitat de capitalització i gestió monetària, acostant-nos així al màxim a la realitat quotidiana empresarial.

Llegeix més»

Coeduquem!

La coeducació té com a finalitat promoure la igualtat d’oportunitats de noies i nois incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa, prevenint i gestionant comportaments i actituds discriminatòries per raó de gènere i en especial tenir cura d’evitar comportaments homofòbics i conductes masclistes; potenciar el reconeixement, la cooperació i el respecte mutu, generant nous i millors models identitaris de masculinitat i de feminitat, principis que es reflecteixen en les programacions i en el Projecte Educatiu del Centre.

L’Institut compta d’una comissió de coeducació, formada per 10 docents del centre que es reuneixen mensualment, amb l’objectiu de fomentar la coeducació de manera transversal al centre. Per això, des de l’institut es vetlla per afavorir el desenvolupament del nostre alumnat al marge dels estereotips i rols en funció del sexe, garantint una orientació personal, acadèmica i professional lliure de biaixos sexistes i androcèntrics, i evitant tota discriminació associada al sexe o gènere.

Aquesta comissió ha eleborat un web on s’aniran recollint diferents materials i activitats coeducatives.

Us convidem a visitar-lo:

El Siglo de las Luces

Los alumnos/as de 4º de ESO quieren compartir algunas de las narraciones audiovisuales que han creado en Literatura Castellana. Han viajado a la época del siglo XVIII y así la han visto…

   

   

Es busquen compositores

“Es busquen compositores” és un projecte que hem realitzat des del departament de  Música. Els alumnes han investigat la vida i obra de diferents dones compositores que han estat amagades al llarg de la història, (ja sabem tots per què). Els treballs l’han realitzat amb l’eina 2.0 *wix i altres programes d’imatge en línia, per  a treballar i desenvolupar la competència digital.

Cada alumne de la classe de primer curs ha rebut un pdf amb la imatge d’una dona compositora, sense cap altre informació addicional ni pista. A partir d’aquí, han trobat la seva identitat fent ús del Google Imatges

Un cop descoberta la identitat de la misteriosa compositora, han elaborat una fitxa tècnica bàsica de cada compositora, a més d’exemples sonors de les seves composicions a Youtube. Han creat un pòster amb les dades de cadascuna, que serà exposat al vestíbul de l’institut per “celebrar” el dia de la no violència de gènere. Després han creat i incrustat un codi QR a cada cartell perquè qualsevol pugui entrar amb el mòbil i veure més informació dins el mur en el que han penjat tota la informació.

A continuació s’ha creat una web perquè qualsevol company pugui consultar-la.

1r d’ESO

2n d’ESO

Els alumnes de segon han treballat les dones del segle XX i XXl. Els de primer fins al segle XlX

Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

L’INS Valerià Pujol ha celebrat el 25N, Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, realitzant diferents activitats:

  • Realització d’un mural col·laboratiu per visibilitzar la violència masclista i una exposició fotogràfica del procés de creació. Organitzat per la comissió de coeducació i acompanyat per una sèrie d’activitats per analitzar cançons masclistes en diferents idiomes.
  • Realització del projecte “Es busquen compositores” des del departament de música.  Els alumnes han investigat la vida i obra de diferents dones compositores que han estat amagades al llarg de la història. Els treballs l’han realitzat amb l’eina 2.0 *wix i altres programes d’imatge en línia, per  a treballar i desenvolupar la competència digital.
  • Activitat a economia sobre la invisibilitat de les dones en l’àmbit de l’economia. Reflexió a partir d’un article.

Gran Recapte 2021

El nostre centre participa al Gran Recapte

Com ja vam fer l’any passat, dins del Servei Comunitari, alumnes de 4t van contribuir a la promoció de recollida d’aliments que es va fer als supermercats Condis del municipi ajudant l’entitat DISA Premià, la qual dona suport a famílies vulnerables del poble.

Van fer una gran feina!!! Moltes gràcies.

Sortida tutorial d’inici de curs

Com cada any i a l’inici de curs tots els alumnes hem marxat a fer una jornada de cohesió tutorial per tal de millorar la convivència i enfortir vincles entre companys.

Ha estat un dia esplèndid i ens ho hem passat molt bé.

Mind maps

The 2n ESO students have been learning how to organize their knowledge using a tool called Mind Maps, created by Tony Buzan.

Here are some of their mind maps about the British Isles.  There are still things to be improved, but it’s not bad, isn’t it?

Activitats Pla d’Acció Tutorial (PAT)

Durant la setmana del 13 al 15 d’octubre s’han realitzat diverses activitats incloses al PAT del centre.

Les xerrades que han tingut lloc han estat:

  • Activitat física i salut amb alumnes de 4t d’ESO i Terramar.
  • Pantalles i xarxes social per alumnes de 2n d’ESO i Terramar