Història

El 21 de juny de l’any 2000, el Ple municipal de Premià de Mar va decidir canviar el nom de l’IES Voramar-Sant Mateu, ubicat al C/ De la Plaça 87 d’aquesta localitat, pel del poeta de Premià de Dalt Valerià Pujol i Bosch (1952-1992). Així naixia oficialment el nostre institut, però en realitat ja estava en marxa la construcció d’un nou edifici. El 20 de febrer d’aquell any s’havia celebrat la col·locació de la primera pedra d’unes instal·lacions noves que havien estat reivindicades per la gran majoria d’entitats socials del municipi.

El curs 2001-02 ja es va fer a l’edifici que l’institut continua ocupant a l’actualitat, i que va ser inaugurat pel llavors president de la generalitat Jordi Pujol, el 15 de juny de 2002.

Des de llavors, l’Institut Valerià Pujol ha esdevingut l’únic centre de secundària de titularitat pública de Premià de Dalt, on han confluït majorment els alumnes provinents de les escoles públiques Marià Manent i Santa Anna.