Projecte Miniempreses

Us comuniquem que enguany l’Institut Valerià Pujol participa en el projecte de Miniempreses de la Fundació Junior Achievement. Aquest s’està duent a terme a 1r de Batxillerat Social en la matèria d’Economia de l’Empresa i significa un repte educatiu de gran impacte pedagògic.

Es tracta d’un projecte cooperatiu que consisteix a concebre, dissenyar i executar una idea de negoci integrant els continguts de la matèria al llarg de tot el curs. La innovació i alhora el gran impacte del projecte implica anar més enllà d’elaborar un pla d’empresa en un pla teòric, sinó que contempla produir el producte, vendre’l i fer el tancament de l’exercici amb la consegüent necessitat de capitalització i gestió monetària, acostant-nos així al màxim a la realitat quotidiana empresarial.

Molt sovint les idees de renovació pedagògica coincideixen amb la necessitat d’aconseguir un aprenentatge significatiu i cooperatiu, una metodologia no sempre fàcil d’implementar de manera consistent, però en aquest cas el projecte ens brinda una gran oportunitat per portar-ho a la pràctica. En aquest sentit, l’ús dels diners és una de les controvèrsies del projecte. D’una banda, constitueixen un element central per dotar-lo de realitat, però de l’altre, en el marc d’una activitat educativa, és molt important assegurar-nos que aquests no ens limiten ni creen diferències entre l’alumnat. Per tot això es fa un seguiment acurat dels costos per tal que siguin els mínims i es fomenta el criteri de sostenibilitat dels materials. Un criteri que va més enllà de la qüestió econòmica ja que és fonamental pel model d’emprenedoria social i respectuosa amb el medi ambient que promovem.

El projecte s’emmarca en un programa de la Fundació Junior Achievement, entitat amb una gran trajectòria en el món de l’educació emprenedora. Aquesta ofereix un seguiment empresarial a les miniempreses a través d’emprenedors/es que assisteixen presencialment al centre i l’opció de participar en una competició local, estatal i europea.

Es tracta del primer any que es posa en marxa el projecte i significa un gran repte pel professorat, per l’escola i sobretot per l’alumnat, ja que requereix dedicació, motivació i molta organització per integrar-ho de manera transversal en la matèria. És per això que és especialment important fer visible la nostra tasca.

Estem convençudes del gran potencial del projecte Miniempreses per al seu aprenentatge i esperem ben aviat poder-vos mostrar els productes finals d’aquestes “7 minis però grans empreses”.