PREINSCRIPCIÓ CURS 2024/25

Educació secundària obligatòria: del 8 al 20 de març de 2024

El procés és totalment telemàtic, i l’heu de fer al web:
http://preinscripcio.gencat.cat

Hi trobareu les instruccions i el barem de puntuació. Heu d’adjuntar en format digital els documents acreditatius que considereu oportuns.

L’oferta de places la podeu trobar al Mapa Escolar, web:
http://mapaescolar.gencat.cat/ La del nostre centre la teniu a continuació.

En aquest mateix web podeu consultar el PEC, la normativa interna NOFC, i la Carta de Compromís Educatiu, i el currículum actual dels diferents cursos.

Si necessiteu consultar-nos algun dubte, truqueu-nos entre les 09:00 i les 13:00h al telèfon de l’institut: 93 752 24 36.

Unes escales que ens parlen

Aquesta setmana hem omplert de colors les escales del nostre centre. Hem decorat els esglaons amb missatges de respecte, motivació, valors per tal de conscienciar i fer reflexionar tot l’alumnat a mesura que pugin o baixin les escales.

La setmana del Haiku

Les darreres setmanes hem estat treballant una composició poètica anomenada “haiku”. L’estructura del haiku es basa en 3 versos de 4, 6 i 4 síl·labes (mètrica catalana). És d’origen japonès i la seva intenció és retratar un moment, captar totes les sensacions possibles i traslladar-les al lector.

Vam començar fent una activitat per endinsar-nos en aquest món. L’activitat es basava en tapar-nos els ulls en un entorn obert. Tapant-nos els ulls, el que aconseguim és deixar de banda la vista, el nostre sentit predominant, per poder explorar els altres més fàcilment. Ens havíem de fixar en les olors, els sorolls; d’on venien, com de lluny o prop els sentíem… En acabar vam escriure un parell de haikus.

La setmana següent, la coreògrafa Helena Lizari de l’associació Sudansa va venir a  l’institut a fer-nos un taller de dansa  relacionat amb els haikus. Aquesta associació, creada l’any 2006, es centra en la producció d’obres artístiques, la recerca, la formació i la difusió de la dansa contemporània. La seva tasca va destinada a apropar la dansa i el procés creatiu a alumnes i docents d’escoles i instituts de Catalunya a través del contacte amb ballarins, coreògrafs i artistes en actiu. 

Per començar, vam fer una activitat per familiaritzar-nos amb el nostre cos, els  moviments i  l’entorn. Al  cap d’una estona, havent ja practicat, vam llegir  els nostres haikus i vam començar a crear petites “coreografies”.  Les coreografies les fèiem a partir de cada vers, eren moviments molt abstractes. 

Va ser una activitat  molt interessant, ens va fer reflexionar molt sobre com podem convertir una composició poètica en una petita coreografia individual. 

L’equitat menstrual arriba al Valerià Pujol

Avui l’Estefania, una infermera de Salut i Escola, ha vingut al nostre centre per fer-nos un taller sobre la menstruació a 1r d’ESO. Hi ha hagut un gran espai per fer preguntes i conèixer de més a prop un tema que ha estat tabú. Aquest taller té l’objectiu de: 

  1. Facilitar un espai d’educació menstrual amb l’objectiu de canviar la manera com es percep la menstruació socialment, ja que l’educació i l’assessorament sobre l’equitat menstrual és clau per tal de promoure un abordatge positiu de la menstruació i eradicar el tabú, l’estigma i les discriminacions encara associades al fet de menstruar.
  2. Contribuir a l’eradicació de la pobresa menstrual.
  3. Crear compromís i consciència sobre l’impacte mediambiental dels productes menstruals no reutilitzables.

Taller Conscienciació de l’esport i la discapacitat intel·lectual

El passat dimarts els alumnes de 3r d’ESO van portar a terme un taller amb l’objectiu de conscienciar i conèixer l’esport en les persones amb discapacitat intel·lectual. Constava d’una xerrada dinàmica i una part pràctica, amb la col·laboració d’un esportista amb discapacitat intel·lectual. Els alumnes van poder viure en primera persona la manera d’actuar, de fer i de jugar d’aquestes persones mitjançant diverses activitats i sensacions.

Debut dels alumnes de teatre com a actors i actrius de doblatge!

L’alumnat de l’optativa de teatre de 1r d’ESO ha brillat en les seves estrenes com a actors i actrius de doblatge. Aquí podeu veure algunes mostres, no us les perdeu si voleu descobrir el seu talent!

Viatge a Toulouse

L’alumnat de la matèria optativa de francès de segon i tercer curs de l’ESO va fer un viatge a Tolosa, els dies 18, 19 i 20 de desembre. A més de fer una immersió lingüística al país francòfon, els joves van tenir l’oportunitat de gaudir dels mercats de Nadal de les tres ciutats que van visitar: Perpinyà, Tolosa i Albi. El primer dia, els alumnes van passejar i esmorzar a Perpinyà. Tot seguit, van arribar a Tolosa, on es van allotjar i van fer diferents activitats, van visitar el jardí japonès, van veure la posta de sol a la riba del Garona i van entrar als mercats de Nadal. El segon dia el van dedicar a recórrer els carrers medievals d’Albi i visitar el castell que acull l’exposició permanent de l’artista Toulouse Lautrec. Els alumnes s’ho van passar molt bé i van poder viure una experiència nadalenca diferent.  

Les élèves de français langue étrangère du deuxième et troisième niveau d’ESO ont fait un voyage à Toulouse du 18 au 20 décembre. En plus de faire une immersion linguistique dans le pays francophone, ils ont eu l’occasion de profiter des marchés de Noël des trois villes qu’ils ont visitées : Perpignan, Toulouse et Albi. Le premier jour, les élèves sont allés se promener à Perpignan, où ils ont pris leur petit-déjeuner. Puis, ils sont arrivés à Toulouse pour se loger. Ils ont fait différentes activités dans la ville rose; ils ont aussi visité le jardin japonais, ont regardé le coucher de soleil sur les bords de Garonne et sont entrés dans les marchés de Noël. La deuxième journée a été consacrée à la promenade dans les rues médiévales d’Albi et à la visite du château qui abrite l’exposition permanente de l’artiste Toulouse Lautrec. Les élèves se sont bien amusés et ont pu vivre une expérience de Noël différente.

Céilidh

Com ve sent habitual, el Departament de Llengües Estrangeres organitza unes sessions de Céilidh (dances tradicionals escoceses) dirigides pel David Vivanco per tal que els alumnes de 3r i 4t d’ESO practiquin una mica la llengua anglesa i rebin nocions de folklore celta. Vam assajar alguns balls i vam sentir diferents instruments musicals tradicionals. Com hi podeu veure, van ser força animades i tothom s’ho va passar d’allò més bé.