A l’institut tothom hi té un lloc

En l’àmbit de l’atenció als nostres alumnes, fomentem la realització de projectes que donin resposta a les variades necessitats que es plantegen. Així doncs, les nostres actuacions són:

Diversificacions curriculars

El projecte Fes-te un lloc que portem a la pràctica gràcies a un conveni entre la Generalitat i l’Ajuntament consisteix en  que el nostre alumnat de 3r i 4t pugui fer una estada en una empresa o entitat externa (dos dies per setmana). La finalitat d’aquesta estada és que l’alumne tingui una experiència i unes possibilitats d’aprenentatge complementàries a les activitats que ofereix l’institut.

DOCÈNCIA COMPARTIDA O CODOCÈNCIA
La docència compartida consisteix en el treball de col·laboració deliberat entre dos docents en una aula, al llarg de tot el procés de disseny, planificació, execució, avaluació i reflexió, amb l’objectiu comú de desenvolupar pràctiques educatives eficaces per a tots els alumnes d’un mateix grup, alhora que genera espais de desenvolupament professional pel professorat implicat.

Aquesta metodologia la duem a terme en els nivells de 1r i 2n de la ESO per a les matèries de l’àmbit lingüístic (català, castellà i anglès) i de l’àmbit matemàtic.

SIEI (Suport Intensiu Escolarització Inclusiva)
Els suports intensius per a l’escolarització inclusiva (SIEI) són recursos intensius per atendre els alumnes amb necessitats educatives especials que ho necessitin.

El SIEI és un recurs per al centre que s’adreça a alumnes amb necessitats derivades de limitacions molt significatives, tant en el funcionament intel·lectual com en la conducta adaptativa, els quals requereixen al llarg de tota l’escolaritat mesures i suports intensius per poder relacionar-se, participar i aprendre.