Projecte curricular ESO

La distribució horària de les matèries de cada curs de l’ESO, al nostre centre, es fa de la següent manera:

1r ESO 2n ESO 3r ESO 4t ESO
MAT. OPTATIVES 2 2 2 9
TOTAL 30 30 30 30

1r ESO
A 1r ESO les matèries optatives són de l’àmbit de llengua catalana i castellana i tenen com a objectiu el reforç de les competències bàsiques de comprensió i expressió oral i escrita (optativa anual).

També tenen l’opció d’escollir una segona llengua estrangera  entre Francès i Alemany (optativa anual).

RELIGIÓ O CULTURA I VALORS ÈTICS

Des de 1r d’ESO els alumnes, conjuntament amb les famílies, trien si volen cursar Religió o Cultura i valors ètics. Aquesta tria és per a tota l’etapa d’ESO. Si algun alumne vol renunciar-hi cal que ho sol·liciti a Direcció per escrit.

Les matèries de Cultura i valors ètics pretenen desenvolupar en l’alumnat un seguit de competències, tot aplegant i vertebrant continguts procedents de l’ètica, la filosofia i la història de la cultura.

El treball de síntesi està format per un conjunt d’activitats que treballen la cohesió de grup, el treball en equip i l’empatia.

2n ESO
A 2n ESO les matèries optatives són de l’àmbit de llengua catalana i castellana i tenen com a objectiu el reforç de les competències bàsiques de comprensió i expressió oral i escrita (optativa anual).

3r ESO
A 3r ESO les matèries optatives són Cultura Clàssica i Empreneduria (són quatrimestrals).

També tenen l’opció d’escollir entre Francès i Alemany com segona llengua estrangera (optativa anual).

4t ESO
Els alumnes de 4t ESO trien 3 matèries específiques entre les següents:

MOE1 ALE1-ALEMANY1 BIG1 – BILOLOGIA I GEOLOGIA LLATÍ1 FIQ1 – FÍSICA i QUÍMICA VIP1 – VISUAL I PLÀSTICA TEC1 – TECNOLOGIA INF1-INFORMÀTICA 1
MOE2 BIG2 – BILOLOGIA I GEOLOGIA MUS2 – MÚSICA FIL2 – FILOSOFIA VIP2 – VISUAL i PLÀSTICA TEC2 – TECNOLOGIA INF2-INFORMÀTICA 2
MOE3 ALE3-ALEMANY3 IFR3 – FRANCÈS MUS3 – MÚSICA FIQ3 – FÍSICA i QUÍMICA VIP3 – VISUAL I PLÀSTICA TEC3 – TECNOLOGIA INF3-INFORMÀTICA 3

PROJECTE DE RECERCA DE 4t ESO
L’alumnat de 4t d’ESO realitza cada curs un Projecte de Recerca.