Dept. d’Orientació

El departament d’Orientació desenvolupa la seva activitat centrant-se en aquests quatre àmbits d’actuació:

1. Resposta educativa a la diversitat de l’alumnat:
    1. Des del departament, a través dels orientadors referents, es col·labora amb els equips docents i també a la CAD (Comissió Atenció a la Diversitat), a fi de valorar el conjunt de factors diferencials i trobar la resposta educativa més idònia per a cada cas.
    2. Inclusió de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu: aquests alumnes disposen d’un recurs específic: el SIEI (Suport Intensiu a l’Escola Inclusiva).
    3. Atenció a alumnes que no tenen assolides les competències bàsiques de primària amb el recurs PIM (Programa Intensiu de Millora). Es treballa en grups reduïts a les matèries instrumentals.
    4. Col·laboració al projecte “Fes-te un lloc” dins del Programa dec Diversificació Curricular (PDC), recurs dirigit als alumnes de 3r i 4t de l’ESO que mostren dificultats per graduar-se. En aquest projecte es combina l’estada a empreses amb l’assistència a classes a l’institut.
    5. Coordinació amb serveis externs: EAP, UEC, UME, KHEPRA, etc.
  2. Suport a l’acció tutorial: L’equip d’orientació col·labora amb els tutors i les tutores en l’assessorament i recerca de recursos tutorials per tal de promoure l’enriquiment i desenvolupament personal dels nois i noies.
  3. Orientació personal, escolar i vocacional: Orientacions individuals a petició del tutor, de la familia o del propi alumne o alumna…
  4. Docència directa: El Departament d’Orientació imparteix a l’ESO les matèries de Cultura i Valors ètics així com matèries instrumentals en grups reduïts. Com a matèria optativa específica del departament s’ofereix “Autoestima”.

Professorat del departament d’orientació:

• Bea Adame (cap de departament)
  • Àstrid Mateo
  • Maribel Blázquez
  • Laura Macià

Per consultar les adreces electròniques dels membres del Departament, veure secció equip humà.