16 d’octubre de 2019. Dia Mundial del Reinici d’un Cor

Les malalties cardiovasculars constitueixen la primera causa de mort en el món occidental i, entre aquelles, destaca la mort sobtada cardíaca. L’aturada cardíaca o aturada cardiorespiratòria (ACR) ve definida com la interrupció sobtada, inesperada i potencialment reversible de la respiració i la circulació sanguínia espontànies, com a conseqüència d’un procés patològic agut.

La majoria de les morts sobtades cardíaques succeeixen fora de l’àmbit sanitari.

Què és el CCR?

El Consell Català de Ressuscitació (CCR) és una organització que promou activitats formatives, de recerca i de sensibilització en el suport vital (SV) i la ressuscitació cardiopulmonar (RCP) seguint les directrius de l’European Resuscitation Council (ERC) amb qui estem homologats.
Tots els ciutadans han de tenir accés a la formació!

Què fa el CCR?

• Formació d’instructors seguint les directrius de l’European Resuscitation Council.
    Actualment el CCR en disposa de més de 1.350.
  • 6 Grups de treball. Documentació, guies i publicacions.
  • Control de qualitat dels cursos. Premis i Beques.
  • Participació en el Consejo Español de Resucitación Cardiopulmonar (CERCP.)
  • Convenis de col·laboració amb més de 100 entitats científiques, universitàries i empreses formadores.

En el darrer any es van fer més de 4.700 cursos i amb més de 42.000 persones formades.
Més de 150.000 escolars de prop de 380 centres educatius amb la participació de més de 1.100 mestres han seguit la formació al finalitzar el darrer curs, gràcies a l’acord amb el Departament d’Educació.

Nombre d’instructors del CCR:

Suport Vital Bàsic+DEA 1.270
Suport Vital Avançat i Immediat adult 220
Suport Vital Avançat i Intermedi pediàtric 140
Suport Vital Immediat en Trauma 46
Monitors a les escoles 1.130

La Cadena de Supervivència:

En la millora de la supervivència, els testimonis pre- sencials són una peça clau. Les possibilitats de sobreviure a una aturada cardíaca, depenen de les intervencions que s’inclouen dins de les 3 primeres anelles de la Cadena de Supervivència i això ho po pot arribar a fer qualsevol persona!:

Tots els ciutadans del món poden salvar una vida.

El Consell Català de Ressuscitació s’ha format en si de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears per sis societats interessades en la difusió del Suport Vital: Anes- tèsia i Reanimació, Cardiologia, Pediatria, Medicina Intensiva i crítica, Medicina Familiar i Comunitària, Medicina d’Urgències i Emergències.