Xerrada de “Ments Despertes” de 3r d’ESO

Els dies 7 i 15 de maig els alumnes de 3r d’ESO van gaudir del programa Ments Despertes de l’entitat social SOM VIA, un programa formatiu per a la prevenció, la promoció de la salut i la lluita contra l’estigma.

L’activitat va consistir en una xerrada amb testimonis que han patit problemàtiques de salut mental acompanyats d’una psicòloga que va conduir la sessió. Ha estat enriquidor poder escoltar les històries de superació directament, dels testimonis que les han viscut, i que s’han mostrat disponibles i sincers amb les preguntes de l’alumnat.

Aquest curs, prèviament a la realització de la xerrada, s’ha treballat des de l’assignatura de Cultura i valors i des de les tutories el concepte de salut mental i tots els aspectes relacionats. És important poder parlar-ne amb normalitat per contribuir en la lluita contra l’estigma.

Els alumnes han participat tot fent preguntes i han mostrat una actitud de respecte i interès, en una dinàmica de conscienciació i aprenentatge sobre la realitat de les malalties de salut mental. Per això esperem continuar col·laborant amb el programa Ments Despertes.

Compartim amb vosaltres la seva pàgina web per si voleu consultar les activitats que organitza l’entitat SOM VIA .