El dia mundial de l’aigua

Avui, 22 de març dia mundial de l’aigua us convidem a veure i escoltar l’exposició que hem fet els alumnes de geografia de 2n de Batxillerat  en relació a l’ús que fem de l’aigua i la problemàtica que generem.  No  oblideu d’escoltar l’àudio que explica què podem fer cada un de nosaltres per  reduir el consum i la contaminació de l’aigua.

Per a poder realitzar aquesta exposició, primer hem fet una recerca a diverses fonts i després hem sintetitzat la informació obtinguda en tres plafons que a continuació us mostrem i detallem.

Primer plafó : L’ús i la disponibilitat de l’aigua

En el primer plafó s’hi troba la descripció i classificació del recurs hídric, quins són els seus usos, és a dir, per a que és utilitzat juntament amb les dades de cada ús i quina és la disponibilitat d’aquest recurs tant a nivell d’Espanya com de Catalunya.

podeu escoltar els àudios en els enllaços següents:

Segon plafó: Problemàtica ambiental de l’ús de l’aigua

Seguidament, en el segon plafó, es parla sobre els efectes que genera l’ús del recurs hídric. s’hi troba la contaminació de les aigües, amb una explicació de cada agent contaminant; la sobreexplotació dels aqüífers; l’eutrofització; les illes de plàstic i la regressió dels deltes.

podeu escoltar els àudios en els enllaços següents:

Tercer  plafó: L’aigua i el canvi climàtic. Què  podem fer?

Finalment, el tercer plafó es divideix en dues parts. La primera consisteix en la conscienciació a través de diferents accions que podem dur a terme per tal d’evitar la contaminació de les aigües, a part d’una explicació de com podem estalviar aquest recurs. I la segona part, és una reflexió sobre els efectes que provoca el canvi climàtic envers el recurs hídric, i s’hi troben desenvolupades les conseqüències que tindran lloc a Catalunya, i les que hi haurà a nivell d’habitat.

podeu escoltar els àudios en els enllaços següents:

A banda, d’aquest plafons sobre l’aigua, l’exposició constava de 5 plafons més: 3 sobre els boscos i 2 sobre els combustibles fòssils. Podeu visualitzar i escoltar els àudios d’aquests altres plafons al blog de geografia de l’institut Castell del Quer Més enllà de les Pau  https://institutcastelldelquergeografia.blogspot.com/2021/01/exposicio-sobre-lus-i-abus-dels.html