Organització

A l’Institut Castell del Quer hi treballen actualment 37 professors i professores, un administratiu i dues conserges. Totes aquestes persones s’organitzen en diversos òrgans de gestió i decisió.

EQUIP DIRECTIU 

L’Equip directiu està format per Ferran Ferrero que fa les funcions de director, l’ Ester Bascuas que és la cap d’estudis, Núria Rovira que ocupa al càrrec de coordinadora pedagògica i el Quim Chaves que és el secretari.

CAPS DE DEPARTAMENT 

A part de l’equip directiu, l’institut té un organigrama d’estructura matricial en el que hi ha un seguit de professors i professores que actuen de caps de departament per vetllar per la coordinació dels diferents departaments didàctics, de manera que els continguts que s’imparteixin segueixin una seqüència ordenada al llarg de l’etapa d’ESO i després al Batxillerat, es comparteixin estratègies metodològiques i experiències didàctiques entre professors del mateix àmbit, s’apliquin uns criteris d’avaluació consensuats, es fomenti la cooperació entre departaments  i es desenvolupin projectes interdisciplinars. 

 El curs 2021-2022 els caps de departament són:

 Departament  didàctic    Cap de departament  
 Ciències Naturals i tecnologia  Isabel Fernández
 Matemàtiques  Quim Chaves
 Llengües  Elisenda Plana
 Llengües estrangeres  Alba Busquet
 Ciències socials  Marc Pons
 Expressions  Alba Bach
 Orientació  Núria Rovira

COORDINADORS i TUTORS 

A més dels caps de departament, altres professors vetllen per la bona organització del centre. Són els coordinadors, els tutors i enguany, com a novetat, els cotutors. Els coordinadors s’ocupen de programar les activitats que permetran fer una bona acció tutorial, acompanyen els tutors en aquesta acció pedagògica i fan circular la informació i les propostes des de l’equip directiu als equips docents. 

Els tutors són també professors que tenen assignat un grup classe i la tasca d’acompanyar l’alumnat d’aquest grup en el seu dia a dia a l’institut, comunicar a les famílies l’evolució del seu procés d’aprenentatge al llarg del curs i desenvolupar activitats de difusió de continguts transversals relacionats amb el Pla de la Salut, les relacions afectives, els trastorns alimentaris, etc.

Aquest curs per millorar aquesta tasca d’acompanyament i comunicació amb les famílies s’han assignat a diversos professors/es el càrrec de cotutors que formaran un equip amb els tutors d’aula.

COORDINADORS ESPECÍFICS D’ACTIVITATS I PROJECTES

L’institut també té algunes professores que s’ocupen de càrrecs específics que es requereixen pel bon funcionament del Centre.  En Carme Vall és el gestor de totes les transaccions i documents que es necessiten per organitzar les sortides curriculars de l’institut i també de prevenció de riscos. La Maribel Giró s’ocupa d’impulsar l’ús de la biblioteca i de tenir-la amb ordre perquè pugui fer la seva funció i la Susana Ortega és l’encarregada de coordinar la resolució de les incidències informàtiques i de vetllar pel bon funcionament dels equips informàtics del centre. I Ricard Torres s’ocupa de la coordinació LIC.

PERSONAL D’ADMINISTRACIÓ I SERVEIS 

El dia del dia del centre requereix de persones que desenvolupin tasques de suport a la tasca docent. En aquest àmbit l’institut Castell del Quer disposa d’un administratiu, en Marc Serra, que  s’ocupa de realitzar tots els tràmits administratius: matriculacions, registre de notes i elaboració dels informes de resultats, tramitació de beques, convalidacions, gestió dels documents i pressupostos relacionats amb els desplaçaments de l’alumnat en el dia a dia i en les sortides, etc.L’horari de secretaria és el següent:

 MATINS De dilluns a divendres  8:30  a 14:30
 TARDES Dilluns  16.00 A 18:00

Comencem el curs amb la Lena Jareño i l’Emma Vila, conserges de l’Institut. Les conserges a més d’atendre a l’alumnat, s’encarreguen d’obrir i tancar el Centre, de vetllar perquè les aules estiguin a punt, de rebre els pares i mares que venen a entrevistar-se amb els tutors i qualsevol persona que entra a l’institut, organitzen el material fungible que es requereix per a la gestió del centre,  fan les fotocòpies necessàries perquè l’alumnat pugui disposar dels dossiers i exàmens en cada moment, etc.

El servei de fotocòpies de Consergeria no serà immediat. Els alumnes hauran d’omplir un formulari i adjuntar-hi el llapis de memòria. Les còpies es recolliran a l’hora que s’indiqui. Es recomana demanar les fotocòpies amb un dia d’antelació.

CONSELL ESCOLAR

El funcionament de l’institut, sobretot la presa de decisions per a la seva gestió i organització, no només depèn del claustre de professors sinó que també de la resta de comunitat educativa . Així, el Consell escolar és l’òrgan de representació de professors, personal de servei, pares i alumnes i està compost per:

Eleccions al Consell Escolar

Cada dos anys se celebren eleccions per a la renovació dels membres del Consell Escolar dels centres educatius de Catalunya. Enguany a l’Institut Castell del Quer,  cal renovar  3 membres del sector professorat, 1 del sector mares i pares, i 2 del sector alumnes.

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

·       Participar en l’aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions.

·       Participar en l’aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre.

·       Avaluar l’aplicació del projecte educatiu i de les seves modificacions així com de la resta de documents de gestió del centre.

·       Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.

·       Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.

·       Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.

·       Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.

·       Qualsevol altre que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.