Estratègia digital de centre

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

El document de l’EDC té dues parts:

• Estratègia digital: S’hi especifica  el punt on vol arribar el centre, en l’àmbit digital, a mitjà termini.
• Cultura digital: Indica la situació global del centre en l’àmbit digital.

Aquest procés es duu a terme mitjançant la comissió d’estratègia digital, que és qui defineix i implementa l’esmentada estratègia en relació amb les tecnologies digitals, amb l’objectiu que l’alumnat, els docents i el centre, assoleixin un alt nivell de comepetència digital, des d’una perspectiva  de millora contínua i, alhora, d’innovació.