1r batxillerat

CURRÍCULUM

En el primer curs de Batxillerat l’alumnat ha de cursar 2 hores setmanals de llengua catalana i castellana. La llengua anglesa en canvi disposa d’una hora més a la setmana, la qual es desdobla per a poder disminuir el número d’alumnes a l’aula.

A banda d’aquestes matèries de llengües, s’imparteixen dues matèries més comuns a tots els itineraris que són la filosofia i l’educació física, totes elles amb una dotació de 2 hores.

La resta de matèries es realitza en grups més reduïts.  El nou currículum proposa diversos itineraris on s’inclou com a novetat  un de general. A l’institut Castell del Quer n’impartim dos: ciència i tecnologia i humanitats i ciències socials. Cada itinerari planteja una matèria de modalitat obligatòria i dues més a escollir com a mínim. La resta de matèries que cursarà l’alumnat es situen a la franja d’optatives i tenen la finalitat de completar les modalitats escollides o de donar l’oportunitat de desenvolupar competències en altres disciplines segons els seus interessos.

En l’apartat posterior podeu llegir les diverses matèries que s’imparteixen enguany

EQUIP DOCENT

El conjunt de matèries descrites en l’apartat anterior són impartides per un grup de professors que anomenem equip docent. Enguany l’equip docent de  primer de Batxillerat estarà format per:

Matèries comuns
Llengua Catalana i Literatura: Imma Canal
Llengua Castellana i Literatura: Toni Xifré
Llengua Estrangera (Anglès): Cristina Puigdollers
Educació Física:  Esther López
Filosofia : Sherpa Castellà

Matèria obligada de modalitat
Matemàtiques I : Ruth Salvador
Matemàtiques CS I: Carme Vall
Llengua i cultura llatines: Ricard Torre

Matèria de modalitat

Ciències i tecnologia Humanitats i ciències socials
Biologia: Isabel Fernández

Dibuix Tècnic: Lluís Soler

Física: Anna Degès

Química: Ferran Ferrero

Tecnologia i Enginyeria: Lluís Soler

Economia: Marta Vilardell

Història  del món Contemporani: Arcadi Vilà

No es cursen altres modalitats de l’itinerari social

Matèries optatives (anuals)

Creació Literària (Joves reporters) : Elisenda Plana

Ciència, política i dret – problemes socials: Enric Bernadas

Funcionament de l’Empresa : Marta Vilardell

Programació: Susana Ortega

Psicologia: Judit Boix

Reptes Científics Actuals: Isabel Fernández

CALENDARI D’AVALUACIONS de 1R BATXILLERAT

1 avaluació: 12 setembre -1 desembre de 2023

2 avaluació: 4 desembre de 2023  – 8 març de 2024

3 avaluació: 11 març – 12 juny de 2024

Exàmens de recuperació extraordinària:  Del 13 al 19 de juny de 2024

Tancament de curs:  21 de juny de 2024

Es pot consultar totes les activitats i sortides de curs a  CALENDARI DE CURS

HORARIS

ACCIÓ TUTORIAL

L’acompanyament a l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge i creixement personal es realitza des de diversos àmbits. Per una banda, l’equip docent vetlla en les seves classes per generar un bon ambient de treball i d’hàbits de convivència. Un cop a la setmana el tutor de grup, Borja Mencías – fins que no es reincorpori la Montse Pintó – fa una sessió de tutoria per a tractar temes que a petició de l’alumnat, amb un qüestionari d’interessos, s’han programat específicament per aquest curs. També per a complir els objectius fixats per l’equip docent. Finalment, s’assigna un tutor o tutora individual a cada alumne/a per a poder fer un seguiment de prop.

A primer de Batxillerat l’equip de tutores individuals són:

Arcadi Vilà avila@castelldelquer.cat

Sherpa Castellà  xcastella@castelldelquer.cat

Isabel Fernández   mfernandez@castelldelquer.cat

En el cas que les famílies desitgin una entrevista amb els tutors individuals, es pot demanar hora telefònicament  al telèfon de l’institut 938560506 o bé  posar en contacte mitjançant l’agenda de l’alumne/a

REUNIÓ AMB LES FAMÍLIES 21 de setembre del 2023 a les 18:00 (telemàticament)