APRENEM EL BALL DE BASTONS

L’activitat va finalitzar amb una ballada conjunta tots els alumnes de 1r d’ESO

Marc Boix, Cora Cruells, Carla Grifell, Olalla Herrera, Roger Prat, Aleix Téllez

Durant el tercer trimestre, els alumnes de 1r ESO, han fet diferents sessions de ball de bastons per l’assignatura d’Alternativa a la religió, amb la finalitat d’aprendre aquest ball popular de Catalunya.

Durant la primera sessió els responsables del taller, en representació de l’associació Estelladors de Prats de Lluçanès, van explicar com es picaven els bastons i com agafar-los per no fer-se mal. Quan van aconseguir picar bé, van fer el ball  “el rotllet”, el van repetir fins que els va sortir. Finalment els estelladors van ballar els balls que farien la setmana de la cloenda:  el Contrapàs, el Picotí, l’Airosa i els Quatre Cantons.

El dia 6 de maig es van finalitzar aquests tallers amb la ballada conjunta dels 75 alumnes de 1r a la pista de l’Institut.

Les valoracions de totes les sessións son positives.