Introducció al disseny 3D. Projecte (APS) “Londres-jocs”

OBJECTIU DEL PROJECTE

El següent projecte de tecnologia per a l’alumnat de 1r ESO pretén ser un treball d’aprenentatge servei (APS) on els alumnes de 1r de la ESO s’iniciaran en el disseny 3D tot pensant jocs educatius que puguin ajudar a alumnes d’educació infantil i primària de l’Institut Escola IE Londres amb problemes d’aprenentatge.

Amb la col·laboració de l’Ateneu de Fabricació de les Corts hem acordat que ells també seran part activa del projecte i ens ajudaran en l’execució material del projecte.

CONTINGUTS
Els continguts específics desenvolupats en aquesta activitat, segons el currículum, són:

• Aplicar el procés tecnològic en tot en el disseny i desenvolupament d’idees per a la resolució de la situació problema.
• Construcció de productes tecnològics que incloguin diferents materials, eines i tècniques.
• Disseny i construcció d’un objecte senzill.
• Eines digitals per al disseny i la construcció d’objectes.

Setmana 1. Introducció del projecte a desenvolupar i generar idees per tal d’escollir el joc que voldran dissenyar i construir.
Setmana 2. Fer els primers prototips de les fitxes i anar treballant a l’aula d’informàtica els diferents reptes amb Tinkercad.
Setmana 3. Treballar reptes i acabar de definir les mides de les fitxes i les formes que voldran carvar a la fusta en els dos jocs proposats, domino i memory.
Parlo amb els professors de primària que estan amb nenes i nens amb necessitats especials i els ensenyo els primers prototips, per a que puguin valorar i aportar idees que permetin modificar i millorar les fitxes, tot adaptant-nos a les necessitats dels estudiants. El Primi, professor que acompanya als alumnes d’educació especial, prepararà un vídeo on es vegi els alumnes treballant i fotos del material que utilitzen i presentaran el vídeo i comentaran possibles idees.

Veure vídeo

La idea de fer el vídeo es per evitar que els alumnes d’educació especials s’espantin per la intromissió al seu espai de treball
La proposta de dissenys per a les fitxes són: vocals, números (de l’1 al 5), fruites, animals, formes geomètriques…

Setmana 4. Treballar en la memòria del projecte i dibuixar les fitxes definitives en format digital. Definir la fitxa que farà cadascuna de les parelles.
Alguns dels alumnes han decidit quins elements tindran les fitxes dels joc i han començat a dissenyar les peces en Tinkercad.
• Domino (quadrat, cercle, triangle, rombo, pentàgon, estrella, rectangle)
• Memory (vocals, fruites, animals, números)
A final del mes de juny anirem a l’Ateneu de Fabricació de les Corts per tal de poder materialitzar en fusta els nostres dissenys amb eines de fabricació digital (talladora làser)