ESO

La finalitat d’aquesta etapa és aconseguir que els nois i noies siguin persones competents, és a dir, que adquireixin les eines necessàries per entendre el món i siguin capaços d’intervenir de forma activa i crítica en la nostra societat.

Creiem en una metodologia participativa i creativa en què cada alumne/a és l’autèntic protagonista del seu aprenentatge.
Promovem l’adquisició d’hàbits de treball i tècniques d’estudi que afavoreixen la constància, l’esforç i la disciplina.

Les estratègies que utilitzem per acompanyar els nostres alumnes en aquesta tercera etapa escolar són:

• El trilingüisme: català, anglès i castellà. A més, els alumnes poden estudiar una segona llengua estrangera (Alemany o Francès).
  • Treballar les capacitats, competències i intel·ligències múltiples.
  • Programacions multidisciplinàries i lligades a la realitat social.
  • Experimentació directa en grups desdoblats.
  • Pràctiques de Laboratori en anglès
  • Treball cooperatiu, en parelles, en equip o individual.
  • Projecte Aprenentatge-Servei amb la col·laboració d’entitats del barri.
  • Acció tutorial contínua i individualitzada.
  • El paper del tutor/a en aquesta etapa és fonamental per aportar-los una orientació adient que permeti desenvolupar tot el potencial que porten i escollir el camí de cara a estudis posteriors.
  • Utilització de les TIC: Intranet pròpia i Aules equipades amb PDIs. Els nostres alumnes disposen del seu propi iPad com a eina de treball.
  • Organització de sortides, convivències i treballs de síntesi amb una programació didàctica.
  • Participació en diferents programes internacionals que permeten als nostres alumnes gaudir d’experiències que potencien l’intercanvi cultural, treballar les assignatures de forma transversal i posar en pràctica les llengües anglesa, francesa i alemanya.
    1. Projectes eTwinning en anglès i reconegut per la Unió Europea
    2. Projectes Erasmus+ (intercanvi de bones pràctiques entre centres europeus que permet la mobilitat d’alumnes i professors amb subvenció de la UE)