TURONEJANT. Estudi d’un parc urbà.

Aquest projecte està basat en l’estudi d’un parc urbà proper a l’escola.
Per què hi ha parcs a Barcelona? Cada parc té la seva història. Tots ells són espais plens de vida, per trobar-se, compartir, de repòs, de joc o activitats diverses.
Nombrosos treballs mèdics demostren que el contacte amb la natura disminueix l’estrès, millora els patrons de son i incrementa la capacitat de concentració. Per una altra banda, estar mitja hora per un parc, passejant, jugant… redueix el risc de patir problemes cardíacs i circulatoris, diabetis i determinats tipus de càncer, depressió i demència. Els parcs urbans són petits oasis on poder allunyar-nos de l’asfalt sense oblidar que també formen part d’un gran pulmó dins de la ciutat. Per tots aquests motius hem de fer un ús responsable d’aquests espais.

Els alumnes de 3r d’ESO estudien el Turó Parc de l’Eixample des de diferents vessants: mediambiental i ecològica, i com a ecosistema biològic i geològic i social.