Volem ser Escola Verda!

Fa anys que des de l’IE Castellterçol apostem per la sostenibilitat i la cura del nostre entorn. No obstant això, sabem que ens falta per millorar. Per aquest motiu, el curs passat el nostre centre va començar la formació del Programa d’Escoles Verdes, amb l’objectiu de formar part de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC) i anar millorant any rere any.

El Programa d’Escoles Verdes és un programa promogut pel Departament de Medi Ambient i Educació de la Generalitat de Catalunya que té la voluntat de millorar l’escola d’acord amb els nous reptes de l’educació. Els seus objectius principals són:

• Incorporar i fomentar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida al centre.
  • Promoure la participació i la implicació activa de tota la comunitat educativa en la millora del seu entorn.

És important recordar que la sostenibilitat no només comprèn la cura del medi ambient com a tal. Segons ens recorden els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU, també s’han de treballar altres grans aspectes com garantir una vida i alimentació saludable, promoure la pau, aconseguir la igualtat de gènere, raça o qualsevol condició o circumstància personal o social.

Animem a tots els sectors de la comunitat educativa a caminar juntament per poder assolir aquests propòsits i educar en valors. Us convidem a col·laborar i participar activament amb nosaltres per ser més forts. #escolaverdasomtotsitotes