Vaper o cigarret electrònic

Bon dia famílies!

Des de secundària us volem informar que el vaper o cigarret electrònic ha arribat a Castellterçol. El cigarret electrònic va ser inventat, ja fa un temps, com a substitut del tabac. Dret a llei, és una mesura per deixar de fumar de manera progressiva o, simplement, com a una nova adicció menys nociva que substituís al tabac. Fa uns anys es va posar molt de moda, recordareu que van sorgir moltes botigues, després van anar tancant.

Bé, al tema que ens incumbeix: des de l’Institut hem detectat que els alumnes de secundària, especialment de 1r i 2n d’ESO en porten i en fan un ús inconscient. Creuen que és un producte apte per menors d’edat, que no fa mal. Des del centre recomanem a les famílies que NO se’ls permeti aquest consum. Dins del centre informarem als alumnes sobre aquesta pràctica i les seves conseqüències negatives però demanem la vostra col·laboració. Com? Us demanem a les famílies que també us informeu sobre aquest aparell i NO els hi doneu, encara menys permetre que el duguin al centre.

També informar que, tenint amb compte la nostra normativa de centre, si un alumne porta un cigarret electrònic a l’Institut actuarem com si portés un paquet de tabac (serà requisat i contactarem amb les famílies).

A continuació us adjuntem un article que tracta, més a fons, aquest tema. No oblideu que, a més de contenir substàncies nocives pel cos humà, fa apologia al consum de tabac.

Per qualsevol dubte, contacteu amb l’Institut.