Taller de Cuines del món a l’ESO

En el context de la setmana cultural d’aquest curs 2019, en què s’han treballat múltiples aspectes de l’eix temàtic Cultures del món, alguns dels alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO han tingut l’oportunitat de participar en el Taller de Cuines del món.

Cuinar ho havíem fet, però mai abans no havíem dut a terme una activitat d’aquest abast, que ha suscitat la curiositat de gran part del nostre alumnat, que ha acabat preparant, en sis grups de sis, i en dos torns, quatre receptes pertanyents a diferents cultures.

Les menges que han elaborat són Kebab de pollastre, etimologia del nom de la qual també han après i que correspon a “carn cuita a la graella”; sopa Udon, molt popular a la cuina japonesa, feta amb tallarines de farina i dashi, brou que també han bullit els alumnes amb alga kombu i katsui bushi (tonyina deshidratada); Dorayakis (les postres d’en Doraemon), de les quals hem substituït la confitura de les mongetes azuki per farciment de crema de xocolata, i finalment i coincidint amb la diada de sant Marc, l’última recepta que han guisat ha estat Risotto ai piselli, conegut com a risi e bisi, l’arròs amb pèsols que se sol menjar un dia com avui a Venècia.

A més de gaudir cuinat i d’omplir-se la panxa, l’alumnat també ha adquirit coneixença sobre qüestions bàsiques de gastronomia, com ara, què és la mise en place, concepte corresponent a l’arranjament de tot el que cal tenir a punt abans de posar-se a cuinar, han après diferents maneres de tallar la ceba i n’han posat en pràctica alguna, entre altres afers.

En nom del professorat d’ESO, donem les gràcies als alumnes per la vostra bona predisposició i actitud durant el transcurs del taller.

Us n’adjuntem un resum fotogràfic i les receptes, per si us animeu a convertir-vos en xefs de les cuines del món.