SORTIDA AL PARLAMENT

El dijous 24 de maig, els alumnes de 3r d’ESO vàrem anar a Barcelona d’excursió. Va ser una activitat de llarga durada, però tot i això, vàrem gaudir, vàrem estar molt còmodes i el temps va estar a favor nostre.

Quan vàrem arribar a Barcelona, vàrem esmorzar al parc de la Ciutadella, un espai que ens va semblar acollidor i tranquil, cosa que ja va donar molt bon peu de sortida a l’excursió.

Seguidament, vàrem fer una ruta pel barri gòtic, durant la qual ens anàvem aturant a punts concrets de la ruta, la nostra professora de socials ens explicava fets històrics rellevants que hi havien tingut lloc, i la de català ho relacionava amb algun punt de la literatura catalana; vàrem tractar temes com la Guerra de Successió o el poeta Frederic Soler, també vàrem poder entrar dins del mercat de Santa Caterina i hi vàrem apreciar les restes que queden de l’antic convent. Va ser una activitat molt dinàmica perquè poder veure els diferents indrets en persona va aportar molt a l’explicació i va convertir el passeig en una activitat molt agradable.

A continuació, ens vàrem dirigir cap al Parlament, la visita del qual va ser conduïda pel guia que ens va acompanyar durant tota l’estada, una persona molt amable que ens va explicar coses interessants d’una manera força peculiar, cosa que ens va ajudar a posar-nos en context fàcilment; entre altres qüestions, ens van explicar la història del Parlament, el seu funcionament, una dada que ens va semblar molt curiosa va ser que hauria d’haver estat un palau per a la reina, però que aquesta no va arribar a presentar-se mai a l’edifici. Ens vàrem anar movent per dins del Parlament admirant la bellesa arquitectònica dels sostres, de les parets… vàrem poder entrar dins de la sala parlamentària, a la zona de la premsa, i tots vàrem estar d’acord que per la televisió sembla més gran, però presencialment hi vàrem poder apreciar tots els detalls que té, com les fabuloses làmpades o les catifes que vàrem poder admirar durant la visita.

Ens agradaria destacar que, en general, estar al Parlament ens va encantar; és un edifici preciós i té molta història darrere. Avui en dia és un element molt important i creiem que tots els nens i nenes de l’institut haurien de realitzar un dia o altre aquesta excursió, ja que és important conèixer des d’on sorgeix la política, per això, volem dir que va ser una visita molt interessant.

I aquell dia es podria dir que vàrem tenir sort, ja que ens vàrem trobar en Xavier Domènech, cap del partit polític En Comú Podem; el Xavier Garcia Albiol, cap del partit polític PP i fins i tot la Inés Arrimadas, cap del partit polític Ciutadans.

Així doncs, va ser un dia molt distret i tant alumnes com professores vam gaudir i aprendre d’una manera molt lúdica. Excursions així valen molt la pena!

Autores de l’article: Aida Vilà Collado i Bruna Coll Jordà