SORTIDA A L’OBSERVATORI DE PUJALT

El passat dijous 18 de desembre vam sortir d’excursió amb els alumnes de 1r d’ESO i vam anar fins a Pujalt, a l’Anoia. Per despedir l’any a l’assignatura de Ciències Naturals, després d’haver estat treballant l’Univers i el Sistema Solar, vam acabar d’assolir tot el que havíem treballat a l’Entorn d’Aprenentatge de l’Observatori de Pujalt, que és un observatori meteorològic i astronòmic, situat a 750m d’altitud a la Catalunya Central, en el qual s’observa el cel nit i dia.

Allà vam poder gaudir durant tot el matí de tres tallers, en els quals ens vam poder endinsar en el Sistema Solar i entendre els fenòmens que s’hi produeixen com els eclipses de Lluna i de Sol. Però, sens dubte, l’activitat que més va “triomfar” va ser el planetari. I és que vam viure dins d’un Planetari com podria ser un viatge a través dels diferents planetes del Sistema Solar, així com per la Via Làctia i fins i tot a un forat negre.

Després de fer les activitats, va arribar el torn de descansar i gaudir del sol que feia a Pujalt, tot dinant i gaudint d’estona lliure en la qual els alumnes van poder jugar a la pista poliesportiva i també visitar el poble, característic per les seves cases de pedra.

A continuació podeu veure algunes imatges de la sortida: FOTOS I VÍDEOS SORTIDA PUJALT 18 DESEMBRE