Projecte sostenibilitat 2n ESO

Sí, volem ser Escola Verda! Per això l’alumnat de 2n d’ESO estem actuant com a grup impulsor. Aquest article l’escrivim el Grup de treball de difusió i divulgació i us parlarem del que es fa en el nostre Projecte de Sostenibilitat. Estem dividits en 7 grups i, a continuació, us explicarem breument en què consisteix cadascun d’ells.

El grup de treball de l’hort s’encarrega de plantar i després fer una collita d’aquest hort el qual és ecològic! Es recull aigua de les canonades, es crea compostatge en el nostre compostador i es prepara un purí d’ortigues que vam recollir del nostre entorn.

El grup de treball de zones verdes s’encarrega de restaurar les plantes que hi ha a l’institut, cuidar-les i plantar-ne de noves per fer el nostre institut un lloc més agradable. L’última acció ha sigut repartir-nos una planta a cada classe.

El grup de treball de reutilització d’oli s’ha adonat que no hi ha suficients llocs per reciclar oli al nostre poble. Ha estudiat la problemàtica que aquest oli pot causar al medi i, per això, vol posar punts de reciclatge d’oli pel poble i després amb part de l’oli reciclat fer sabons i espelmes.

El grup de treball d’estació meteorològica està construint una instal·lació amb la qual es mesuraran diferents variables meteorològiques amb material reciclat.

El grup de treball de les tres R vetlla pel compliment de les tres Rs: reduir, reutilitzar i reciclar. Per exemple, s’encarreguen del manteniment dels contenidors d’escombraries de les classes, dels fulls per reutilitzar o del control dels ecodelegats.

El grup de treball d’actes, accions i activitats s’encarrega d’organitzar activitats relacionades amb  la sostenibilitat. Es va organitzar el mercat d’intercanvi i el concurs de fotos sostenibles, per la Setmana Europea de Prevenció de Residus. A més a més, es va realitzar la consegüent avaluació. S’estan organitzant actes vinents com el dijous llarder o la jornada de Let’s Clean Europe.

I, per últim, nosaltres, el grup de treball de difusió i divulgació, ens encarreguem de donar a conèixer el treball que es realitzen des de tots els grups, amb articles al bloc, a la ràdio de Castellterçol i amb presentacions.

Estigueu atents i atentes a les pròximes entrades al bloc, on us anirem explicant més detalladament el nostre treball.

Esperem que col·laboreu amb nosaltres. Escola verda som tots i totes!

Bru Argemí, Gurene Insausti, Laura Irurzun, Noah Martín, Txell Sociats, Nerea Soler

Grup de difusió i divulgació 2n ESO