Preinscripció als estudis Postobligatoris, alguns consells i recomanacions.

Bon dia alumnat i famílies de 4t d’ESO!

S’acosta el període de preinscripció als estudis post obligatoris i hauríem d’anar preparant tot allò necessari per poder realitzar la preinscripció d’una forma controlada i agradable. Aquesta és la darrera setmana en la que els centres educatius realitzen portes obertes donat que, la setmana vinent, s’inicia el període de preinscripció! Les dates pel batxillerat i pels CFGM són, com ja coneixeu, de l’11 al 17 de maig.

Ara el que toca és informar-nos sobre com serà aquest procés, a aquest enllaç teniu tota la informació, és important mirar-ho bé donat que han canviat el format de la web. És important tenir-ho tot preparat abans del període de preinscripció per evitar les presses. Gestioneu prèviament, sobretot, la identificació digital (DNI electrònic, T-CAT, el sistema Cl@ve . o l’idCAT Mòbil) per poder-ho fer tot des de casa. La nota mitjana de 1r a 3r d’ESO ja està publicada i el RALC el podeu trobar, ràpidament, a qualsevol informe de notes.

Us hem preparat un recull de consells i recomanacions relacionats amb el període de preinscripció, esperem que us siguin d’utilitat.

• Podeu optar per realitzar la preinscripció en format digital, tot des de casa. Apareix tota la informació a l’enllaç vinculat anteriorment.
  • Llegiu atentament les informacions a la web de la preinscripció abans de realitzar-la. Allà s’especifica tot i és important saber bé què cal fer abans de fer-ho, la qualitat no s’improvisa.
  • Si teniu algun dubte heu de contactar amb el centre destinatari, és a dir, al centre on esteu prescrivint a l’alumne/a. Si teniu diverses opcions, doncs al que situeu en primera opció. Nosaltres no gestionem les preinscripcions a altres centres, només podem gestionar les que són per accedir al nostre centre.
  • Tenir expedida, com ja hem dit, una eina d’identificació digital com el DNI electrònic, la T-CAT, el sistema Cl@ve o l’idCAT Mòbil. L’idCAT mòbil és, per mi, la més senzilla i ràpida. Aquí la podeu expedir.
  • Tenir tota la documentació preparada prèviament (DNI família, RALC de l’alumne, nota mitjana, etc.)
  • Tenir el llistat, per ordre, de les diverses opcions a les quals es vol accedir. Per exemple:
    • 1ra opció: CFGM Activitats comercials a l’institut de Vic.
    • 2na opció: CFGM Activitats comercials a l’Institut Guillem Catà.
    • 3ra opció: CFGM Cuina i gastronomia a l’Institut de Tona.
    • Etc.
  • Realitzar la preinscripció conjuntament amb l’alumne/a, és important que s’impliqui activament. Més tenint amb compte que la següent preinscripció que facin (universitat/CFGS) ja la podran fer ells si són majors d’edat i vosaltres sereu els que els acompanyareu i no al revés.
  • Comprovar que totes les dades que s’introdueixen són les correctes, especialment les de contacte.
  • No realitzar la preinscripció a un sol centre, posar-ne més per si no s’accedís a la primera opció (especialment en el cas dels CFGM). Si és com els darrers cursos… podeu posar fins a 10
    opcions.
  • Per acabar, fer un seguiment actiu de la sol·licitud. El Departament té publicat el calendari i l’heu de seguir per poder fer les al·legacions pertinents, si s’escau.

Salut!