Portes obertes IE Castellterçol

El dimarts 2 i el dijous 4 de març s’han fet les dues sessions de portes obertes al nostre Institut Escola. Mitjançant cita prèvia, famílies i alumnat han pogut venir al centre presencialment i veure, in situ, els diferents espais d’aules, així com el nostre projecte educatiu. Al no poder fer una sessió més participativa i vivencial per l’època de pandèmia que estem vivint, no vàrem poder fer la mostra de projectes juntament amb el nostre equip docent i alumnat.

Des de tot l’equip docent, per cicles i etapes educatives, hem editat un recull de vídeos i d’imatges on podeu visualitzar els tallers que s’han portat a terme en els darrers cursos, sortides i excursions, colònies i tota l’oferta d’optatives d’ESO així com els projectes propis de centre:

• la setmana cultural que va lligada a l’eix temàtic del curs,
  • els ambients d’aprenentatge a infantil i espais d’aprenentatge a primària,
  • el projecte pati,
  • la cooperativa de 5è,
  • projecte hort
  • educant en democràcia
  • el projecte E-Twinning (internacionalització en anglès de centre) a 6è i 3r ESO,
  • el concert de Nadal, i la participació a la Cantata (Moianès)
  • la cursa solidària de Nadal associada al banc d’aliments i altres.
  • projecte de digitalització de centre  amb la implantació de l’assignatura d’ofimàtica a 1r ESO:
  • el projecte científic de sostenibilitat propi de centre a 2n ESO
  • el projecte propi de centre de la creació dels Itineraris social i natural a 3r ESO
  • àmplia oferta d’optatives a l’ESO: des d’assignatures obligatòries curriculars, com francès (2a llengua estrangera), llatí,  a d’altres més pròpies de centre com serien: escacs, millora de lectura i escriptura, projecte Ràdio (anant als estudis de ràdio del poble a enregistrar els nostres programes), sobre rodes (bicicleta), terra (entorn i recursos a la natura). Optatives a 3r ESO com: emprenedoria, fotografia en curs (Fundació al Castell de Castellterçol), e-Twinning project (intercanvi cultural amb escoles estrangeres) i club de lectura, i les optatives de 4t com Dibuix tècnic, TIC, tecnologia i esports a la natura.
  • Participació en el projecte de Manresada i Barcelonada (1r i 3r ESO respectivament, es treballa la GEO localització i noves tecnologies)
  • I d’ altres que anem incorporant segons la temàtica de l’Eix del curs, ja sigui per anar avançant o per necessitats educatives específiques que es donen en cada moment.

Aquí podeu veure un recull de diferents vídeos sobre diverses temàtiques, igualment us convidem a navegar pel nostre bloc, on podreu trobar, per etapes, cicles, projectes específics, totes les activitats que s’estan duent a terme al nostre Institut escola.

Salutacions i esperem que el proper curs ja podem fer les portes obertes presencials per tothom.