Manifestació per conscienciar sobre el canvi climàtic

Els alumnes i docents de l’IE Castellterçol ens hem manifestat avui per fer un exercici de reflexió i conscienciació sobre el canvi climàtic que estem al nostre planeta de manera evident.

Coincidint amb la Cimera d’Acció Climàtica que ha organitzat l’ONU hem sortit a la plaça vella.  Allà els alumnes de 2n d’ESO, referents del projecte de sostenibilitat del centre, han llegit un manifest en nom de tots els alumnes.

Ha estat un acte molt reivindicatiu, amb pancartes i eslògans, amb tires de material plàstic, amb els nens i nenes fent crides per l’aturada de les emissions.

Podeu veure les fotos i vídeos al següent enllaç: FOTOS DE LA MANIFESTACIÓ

Resum de la Cimera segons TV3:

Reduir a zero les emissions de carboni l’any 2050. Aquest ha estat el compromís a què han arribat 77 països participants a la Cimera d’Acció Climàtica de l’ONU, que s’ha fet a Nova York.

També l’han subscrit 10 regions del món, 102 ciutats, 93 empreses i 12 inversors.

El secretari general de l’ONU, el portuguès António Guterres, hi havia convidat només aquells països que estiguessin disposats a fer-hi alguna aportació concreta que passés per reduir les emissions almenys un 45% l’any 2030 i a suprimir el carboni el 2050.

Hi han participat representants de 77 estats, majoritàriament europeus i llatinoamericans.