Lectures al carrer

Com cada any i per fer honor a la poesia catalana, els i les alumnes de primària i secundària de l’IE de Castellterçol hem anat a recitar i també escoltar poemes d’en Josep Carner.

Així han narrat i viscut la seva experiència els nens i nenes de 3r de primària:

“Els nens i nenes de tercer A i B juntament amb els de Sant Quirze de Safaja, a primera hora hem anat a les escoles velles. Allà ens vam posar a sobre un escenari i vam recitar poemes del Bestiari de Carner, és a dir, tots els nostres poemes eren d’animals.

Tots i totes teníem vergonya, però ho vam fer d’allò més bé. Quan vam acabar de llegir ens vam sentir orgullosos i contents.

Després de llegir nosaltres, vam anar a escoltar els avis del Roc Carreras de segon i ens van explicar i recitar coses molt interessants dels dracs. La història que ens va agradar més va ser la del Drac que es va menjar el sol i un noi que també estava a la panxa del drac el va rescatar obrint un forat a la panxa amb una navalla.

A més a més, també n’hi havia una de molt interessant que era dels dracs que portaven aigua del mar al cel, aquesta aigua es va convertir en pluja que va mullar una illa que estava molt seca; quan l’emperador xinès es va adonar del què van fer aquells dracs els hi va posar una muntanya a cada drac i aquests es van convertir en els quatre rius llegendaris de Xina.

Després vam anar a l’ajuntament a escoltar com recitaven els de 2n d’ESO que ho van fer molt bé.

Aquesta experiència ens ha deixat amb ganes de més, i l’any que ve hi tornarem.”

Nenes i nenes de 3r A i 3r B