IV Mercat d’intercanvi IE Castellterçol

La Setmana Europea de la Prevenció de Residus té com a objectiu organitzar durant una mateixa setmana i arreu d’Europa, accions de sensibilització sobre la prevenció de residus i tindrà lloc del 19 al 27 de novembre. Aquest any se centra en la Moda circular i sostenible.

Des de l’Institut Escola de Castellterçol volem aportar el nostre gra de sorra per a conscienciar sobre el consum responsable. El dia 17 de novembre tindrà lloc el IV Mercat d’intercanvi de l’IE Castellterçol per al nostre alumnat i professorat. Cada classe, des de 1r de Primària fins a 4t de l’ESO, portarà aquells objectes, roba o llibres que ja no necessiti perquè altra persona ho pugui reutilitzar.

A més a més, per primera vegada aquest any l’AFA organitza el I Mercat d’intercanvi tèxtil per a les famílies que es realitzarà el dissabte 12 de novembre de 10.00 h a 13.00 h a la Trobada de Famílies al Pati. Podeu portar la vostra roba de talles d’Infantil 3 a 4t d’ESO, a qualsevol dels dos edificis del dia 2 al 9 de novembre.

És important recordar que la indústria tèxtil i de la moda és una de les més contaminants del planeta; menys de l’1% de la roba es recicla generant considerables quantitats de residus. A més a més, el consum desmesurat de recursos causa contaminació del sòl, de l’aigua i de l’aire, pèrdua de diversitat, extinció d’animals, augment de les diferències, pobresa, discriminació i explotació infantil.

A continuació, us mostrem la falca que l’alumnat de 2n d’ESO, en la matèria de Projecte de Sostenibilitat, ha realitzat a la ràdio de Castellterçol.