ELS ALUMNES DE 6è I “LA CABRA D’OR”

El curs passat, l’associació El Moianès Canta va organitzar la primera interpretació comarcal d’una cantata infantil per alumnes de primària. El nostre centre escolar hi va participar amb el grup de 6è. La cantata, que es va dur a terme el divendres 29 de març a Les Faixes de Moià, va ser tot un èxit. Al voltant de 180 alumnes, dirigits per en Sergi Valls i acompanyats de l’Orquestra del Moianès,  van interpretar “Els Aprenents de Solfa”, de l’Albert Gumí,

Després de l’èxit que va tenir la interpretació d’aquesta cantata va sorgir la idea d’interpretar cantates relacionades amb tradicions, festes…dels diferents pobles de la comarca.

El 2009 va iniciar-se a Moià una festa al voltant de la llegenda de la Cabra d’Or . Aquest 2019, s’ha celebrat el desè aniversari d’aquesta festa. Així, per aquesta segona edició, estrenem la cantata “La Cabra d’Or”, escrita per la filòloga local Imma Soler i composada musicalment per l’Albert Gumí, la qual estrenarem el divendres 29 de març a les Faixes de Moià.

En aquesta ocasió, l’IE de Castellterçol hi tornarem a participar amb els alumnes de 6è.

Com que el Pep Clarà, mestre jubilat de l’escola, és un gran entès i coneixedor de les llegendes de Moià, el vam convidar a venir a l’aula de Música a explicar la llegenda de la Cabra d’Or i de les Dones d’Aigua de Moià  als nostres alumnes de 6è. També van venir alumnes de primer d’ESO a explicar com va ser la seva experiència en la participació de la cantata el curs passat.

Us pengem algunes fotografies del que va ser la seva xerrada i també el link de l’associació El Moianès Canta, per si voleu anar fer el seguiment del projecte.

Fotografies xerrada

Associació El Moianès Canta