Batcau. Visita al Celler Cooperatiu Artium

El dilluns 13 de maig del 2019 vam anar a Artés a veure el Celler Cooperatiu “Artium”. Aquesta cooperativa es dedica a fer vi i cava, amb raïm de vinyes locals. A l’inici la persona responsable d’empreses i cooperatives del Consorci del Moianès ens va fer una presentació. A continuació, l’Anna responsable de la Cooperativa ens va contextualitzar els inicis d’aquesta i la seva història al llarg dels anys.

A continuació, cada cooperativa convidada va presentar el seu projecte, tot explicant el procés i els productes elaborats. Vam començar nosaltres, Batcau, amb alguns alumnes del Departament de Social i Comunicatiu presentant el producte, reproduint la falca de la ràdio i mostrant una caseta-niu per a ratpenats.

Seguidament, van presentar l’escola de Calders amb la cooperativa ‘Infants of the World’ i l’escola de Monistrol de Calders amb la cooperativa ‘EMECO’. Després de les presentacions, per escoles vam anar fent la visita guiada per l’Anna pel celler. Ens van ensenyar gairebé tota la instal·lació i també ens van explicar com funcionava la cooperativa i com s’elaboraven els seus productes. Com feien els vins, els caves i quant temps ha de passar un vi en repòs perquè estigui en condicions. Per fer vi negre tiren el raïm sencer als dipòsits, quan ja s’ha fermentat el raïm negre, el passen per un tub cap al dipòsit i després treuen les pells, és un procés molt pesat, els treballadors entren una mica a dins dels dipòsit i amb una pala van traient les pells.

I al final de la visita vam fer un bingo entre els alumnes de les tres escoles, va ser molt divertit.

Imatges de la visita al celler cooperatiu Artium