25N – Dia internacional per l’eliminació de la violència vers les dones

Bon dia a tothom!

Avui, com bé sabeu, és el “Dia internacional per l’eliminació de la violència vers les dones“, data que reivindica l’extinció de la violència de gènere.

Els centres educatius, així com els municipis, barris i associacions diverses celebren aquesta data amb diverses activitats i actes i l’IE Castellterçol no és una excepció. Tot i que la coeducació (educació per aconseguir la igualtat real entre homes i dones) és un eix vertebral del nostre projecte educatiu i això implica que es treballa a diari, quan s’acosta aquesta data treballem els següents continguts clau: igualtat, respecte, diversitat, gènere, sexe, violència, etc.

Aquest curs, a més d’altres tallers i activitats que realitzem al llarg del curs, farem el següent:

Escola:

• Treball entorn a la lectura del llibre “El llapis màgic”, de la Malala Yousafzai (dia 25)
  • Obra de teatre “Els tomàquets que s’estomaquen” de la Companyia Patawa a infantil, cicle inicial i cicle mitjà (dia 29)
  • Taller sobre diversitat de gènere a cicle superior (dia 29)

Institut:

• Treball i debat entorn a la diversitat de gènere i la violència masclista i elaboració d’un manifest (setmanes prèvies a dia 25).
  • Lectura del manifest creat per 3r d’ESO per part de l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, l’adjuntem aquí: Manifest 25N – 3r d’ESO (dia 25)
  • Difusió del manifest a la Ràdio de Castellterçol (dia 26 a les 20h).
  • Debat amb la gent gran sobre i l’alumnat de 1r i 2n d’ESO sobre “Com era, com és i com serà” la igualtat de gènere (mes de desembre)

Agraïm la feina duta a terme per tot el claustre de l’IE Castellterçol i, especialment, a la Mari Caracuel, referent de coeducació del centre i a la Mariona Altimira, dinamitzadora de l’espai jove de Castellterçol per la seva implicació en aquesta data.

I, per acabar, informar que aquest curs estem participant a la formació Coeduca’t amb el Currículum, formació necessària per aconseguir que la coeducació sigui present a l’aula, al centre i a la comunitat. Els docents que l’estan rebent i que en seran els impulsors són la Mari Caracuel i l’Ismael Algaba.

Feliç dia 25N!