Quanta roba llencem? Taller d’autoreparació tèxtil.

L’alumnat de 2n d’ESO de l’institut escola de Castellterçol vam fer un taller de reciclatge de roba i teles i de què podem fer per reduir aquests residus tèxtils que generem.

El taller de reciclatge de roba consistia en realitzar adorns de Nadal. Per a construir-los, agafàvem peces de roba per reciclar i els tallàvem a mida. Els vam cosir a mà i amb la màquina, vam deixar un espai per poder capgirar-los i omplir-los i vam posar una cinta per decorar per poder penjar-los a l’arbre de nadal. A continuació, els vam capgirar per després omplir-los de farcit de cotó i una miqueta de farigola. Vam acabar cosint el petit espai que faltava per acabar-los.

Des de l’empresa Solidança, encarregada de fer-nos el taller, ens van explicar que a Catalunya llencem 60.000 tones de roba que comprem per any i que només es recicla entre el 10 i el 20%. Per tant, es recicla entre 6000 i 12000 tones i la resta acaba a l’incinerador.

Possibilitats <<RRR>>

Necessitem  conscienciar-nos del treball que hi ha al darrere de la fabricació de roba. Quines mesures podem prendre? Les tres RRR!

Podem fer moltes accions per reduir el consum de tèxtils, com no comprar tanta roba que no anem a utilitzar i donar un bon ús a la roba perquè tingui una vida més llarga. No ens podem deixar emportar per les modes que canvien cada any.

Podem fer moltes accions per reutilitzar tèxtils, com ara compartir roba que ja no volem, portar roba a Càritas, comprar roba de segona mà i arreglar la roba perquè s’allargui la seva vida.

Podem fer moltes accions per reciclar tèxtils, com ara treballs manuals i decoració i portar la roba a empreses com Solidança perquè es tornen a introduir en el procés de fabricació.

Podeu veure més fotos aquí.

Article escrit per Joël Frank, Jorge Pinto i Daniel Valcarce.

Alumnat de 2n d’ESO