LES JORNADES CULTURALS AL CICLE SUPERIOR

Els dies 19, 20 i 21 d’abril hem celebrat les Jornades Culturals a l’escola. Cada any, aquestes jornades giren al voltant del Projecte Interdisciplinari que, enguany, portaven per títol “Propera parada…” i ens han permès descobrir altres cultures del món.

L’alumnat de 5è i 6è hem fet diverses activitats que han estat molt interessants i divertides:

El dimecres al matí, vam descobrir altres maneres de jugar i passar-s’ho bé, vam conèixer jocs tradicionals d’altres països. A més, els i les més grans de l’escola, van anar a explicar contes en anglès als més petits. Per la tarda, mentre l’alumnat de 5è gaudia d’una sessió de cinema amb crispetes a la Sala 5A on es projectava la pel·lícula “La volta al món en 80 dies”, els i les alumnes de 6è s’ho passaven bé realitzant uns tallers variats: coneixien contes i històries d’altres països, es feien polseres i trenes africanes, ballaven danses amb un estil poc habitual al què estan acostumats i es feien decoracions corporals seguint l’estil àrab.

Paral·lelament a aquestes activitats, anàvem creant el dibuix que encapçalarà la tapa de l’agenda del proper curs. Cada any, en el marc de les jornades, participem al concurs de dibuix de l’agenda escolar.

El dijous al matí, vam decidir descobrir l’art urbà que ens ofereix la terra més propera; Mollerussa. Vam realitzar una ruta pels diferents graffitis del municipi on vam podem descobrir el significat que hi havia darrere de cada mural i vam poder conèixer i interactuar amb la majoria dels seus creadors. Aquesta activitat ens permetrà participar al concurs “Mobile History Map”. A veure si hi ha sort i n’extraiem algun premi! I per la tarda, vam cantar i ballar cançons del món amb l’espectacle que es va dur a terme al pati de l’escola. Va ser una tarda ben divertida!

Finalment, el divendres, els i les alumnes de 5è van assistir, com a lectors, a la Marató “Llegim en veu alta” que organitza el municipi. Mentrestant, 6è estava exposant el seu do artístic a la zona pícnic de l’escola. Entre l’art de l’alumnat de 6è i l’aportació dels de 5è, van confeccionar un graffiti molt apropiat a la zona. Cal dir però, que van rebre l’ajuda d’una gran artista grafitera, la KAMMA MARLO, que anava transmetent el seu coneixement a l’alumnat de cicle superior. I, a la tarda, vam fer canvi d’activitats: 6è faria el passi de la pel·lícula “La volta al món en 80 dies” acompanyats d’unes delicioses crispetes i 5è realitzaria els tallers que ja havien fet els companys i companyes de 6è; trenes, polseres i danses.

La veritat és que van ser tres dies molt intensos, molt productius i, sobretot, molt divertits!

Voleu veure les fotos? Feu clic aquí.