Projecte de Reutilització de llibres i material didàctic

Estem portant a terme el Projecte de Reutilització de llibres i material didàctic, afavorint l’estalvi econòmic a les famílies i conscienciant l’alumnat en la importància de tenir cura del material comú.

Aquest és un  projecte que duem a terme amb esforç i convicció. Creiem en la reutilització, en el compartir i en el valor de cuidar les coses. Així transmetem al nostre alumnat la importància d’aprofitar els llibres any rere any, sense deixar de banda l’estalvi econòmic que suposa per a les famílies.

És un projecte iniciat el curs 2005-06, el qual  va començar com una iniciativa del claustre de professors, adquirint en un primer moment diccionaris de català , castellà i anglès per un cicle.

L’any següent, i comptant amb la subvenció rebuda per l’Administració  duem a terme la compra de més diccionaris, i del llibre de música per tota la primària. El tercer any del projecte comprem tots els llibres d’anglès de primària. A partir d’aquí, comencem un segon període de projecte per tres anys més, i amb els ajust de l’Administració i de les famílies. El nostre objectiu és disposar de tot el banc de llibres a l’escola. Comprem cada curs algun llibres per a  cada cicle, i les famílies col·laboren comprant un dels llibres del curs i deixant-lo a l’escola, per tal de poder gaudir d’aquest projecte.

Un cop hem tingut tots els llibres socialitzats (sempre tenint en compte que els de cicle inicial són llibres que no socialitzem perquè són utilitzats com a quadern de treball), cada família ha d’abonar a l’ inici de curs una quota per tal de poder formar part del banc de llibres socialitzats.

De moment el projecte és tot un èxit. Engeguem aquestes iniciatives amb la il·lusió de poder aconseguir tots els objectius que ens hem proposat: disminuir la despesa de llibres a les famílies, fer-nos tots més solidaris, contribuir a la sostenibilitat del nostre entorn,…, i, en definitiva, aconseguir valors i principis de tolerància i respecte que tan oblidats semblen en el nostre món actual.