JORNADES CULTURALS 2024

Avui hem conclós una nova edició de les Jornades Culturals del Pompeu Fabra. Aquest any, amb un programa farcit de propostes ben arrelades a la nostra terra. Com ja sabeu, les Jornades Culturals sempre giren entorn a un tema escollit per tot l’alumnat de l’escola, enguany: «Cultura i tradicions catalanes».

Al llarg del curs els i les alumnes han anat destapant diverses tradicions típiques de la nostra zona; per alguns ja eren conegudes i per a altres han estat tot un descobriment! Tot aquest seguit d’activitats ens ha servit per conèixer més el lloc on vivim i la importància de preservar els nostres símbols identitaris i costums. Parlar català perquè no es perdi la llengua, descobrir i tastar la gastronomia, conèixer símbols nacionals com la bandera, l’himne de Catalunya, la Diada i totes aquelles festes simbòliques, els balls i les danses com els bastoners i la sardana, escoltar llegendes com El timbaler del Bruc o La llegenda de Sant Jordi, els monuments més emblemàtics…

Les Jornades Culturals han completat d’una manera més lúdica tot aquest bagatge cultural que hem anat adquirint. S’ha fet ballada de sardanes i ball de bastons i de gegants per part del Casal L’Arreu, s’ha representat la Llegenda de Sant Jordi, s’ha fet una gimcana d’orientació de Catalunya, tallers artístics amb la col·laboració del centre d’expressió artística Solaç, tallers d’imants amb símbols catalans, confecció de capgrossos, elaboració i degustació d’un bon esmorzar català, descoberta d’instruments populars com la gralla, xerrada dels Diables de Mollerussa, taller de vestimenta tradicional catalana… Un seguit d’activitats que han contribuït a ampliar el coneixement de la nostra terra d’una manera molt amena i divertida.

Avui han acabat les Jornades Culturals, però aquí hi trobareu un tastet de les activitats que hem anat fent al llarg d’aquests dies. Feu clic i gaudiu-ne!

Educació Infantil

Cicle Inicial