Impressió 3D

El segon pas d’aquest procés de creació ha estat dissenyar i imprimir una pinça en 3D que després imprimirem amb les impressores de l’escola.

Certament diem que és una peça, però en farem dues variants, una amb el nom de l’alumne a la part superior i l’altra amb una fletxa indicadora de direcció.

La pinça amb el nom la imprimirem tres cops, una de color vermell, una de color verd i una de color blau.

La pinça direccional n’imprimirem quatre unitats de color negre.

Disseny 3D amb Tinkercad

En aquest apartat us explicarem com dissenyar i exportar el model de pinça, creat només a partir de formes germètriques bàsiques.

Laminació de la peça amb PrusaSlicer

Un cop exportat el model de pinça en format STL, l’hem de “transformar” a un format GCODE apte per a que la impressora sàpiga que ha de fer per imprimir-lo. Ho farem amb PrusaSlicer, un programari gratuït i a l’abast de tothom.

Enllaç de descàrrega de PrusaSlicer versió 2.3